Ak niečo stojí za úspechom čínskeho automobilového priemyslu, tak je to nepochybne reverzné inžinierstvo, ktoré nemá za úlohu nič iného, než rozoberanie západných či iných ázijských produktov do poslednej skrutky a ich čo najvernejšie napodobňovanie. Že na to dnes čínske koncerny po vysatí know-how od zahraničných spoločností už nie sú odkázané? To by ste sa divili...

Jedným z najnovších príkladov je Dongfeng Warrior M50, teda civilná verzia pôvodne armádneho špeciálu EQ2050, pričom obe autá sú v zásade „natvrdo“ skopírované americké modely HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) a z neho odvodený Hummer H1.

Kým vojenský špeciál Čína produkuje už dlhé roky (od 2007), bežná sériová verzia M50 sa začala vyrábať len vlani v lete. Pod kapotou má licenčne vyrábaný štvorlitrový preplňovaný diesel Cummins s výkonom 203 koní a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm, pričom sila pohonnej jednotky sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Ďalšia verzia tohto auta má byť poháňaná elektromotormi a jeho produkcia by sa mala rozbehnúť už v priebehu budúceho roka. Novinka má byť dlhá 5,2 metra, jej pohotovostná hmotnosť sa má kvôli ťažkým akumulátorom pohybovať okolo 3,1 tony, zároveň ale má mať obrovský výkon.

S pomerne sebavedomou cenou

Platforma MORV má dostať elektromotory s kombinovaným výkonom 800 kW, teda 1088 koní, ktorý pickupu umožní akceleráciu z miesta na stovku za menej ako 5 sekúnd. Dongfeng zároveň sľubuje akumulátory s celkovou kapacitou 140 kWh, čo je ekvivalent približne 41 litrov nafty a dojazd by mal byť podľa oficiálnych údajov okolo 500 kilometrov. S istou rezervou berieme i údaj o nabíjaní za menej ako 30 minút.

Dongfeng, ktorý je čiastočným vlastníkom PSA (teda zoskupenia Peugeot- Citroën, patriaceho pod Stellantis), v tejto chvíli stavia pre elektrický Warrior novú fabriku s počiatočnou produkciou 20 tisíc áut ročne. Neskôr má v pláne výrobu posunúť na 50 tisíc vozidiel, otázna je však cena. Tá sa má podľa zástupcov značky pohybovať od 87 do 100 tisíc eur, čo je však na úrovni výrazne sofistikovanejšieho elektrického GMC Hummer EV Pickup, ktorý sa má v USA predávať v nadstandardnej výbave Edition 1 za zhruba 103 tisíc eur.

zdroj: Carscoops