obytná dodávka

Základ tohto expedičného vozidla pochádza v podstate zo sériovej úžitkovej verzie e-NV200 a meno Winter Camper je tak presné, že snáď ani nie je potrebné vysvetľovať účel tohto auta. Koncept Nissanu má napríklad oproti štandardnej dodávke mierne zväčšenú svetlú výšku a pevnú prednú rampu s párom výkonných prídavných LED reflektorov, ktoré by mali zlepšiť výhľad pri zhoršenej viditeľnosti. Pneumatiky s výraznejším profilom by sa zase mali postarať o zlepšenie trakcie a pomôcť autu prekonať ľahší terén, nemali by sme ale zabúdať na to, že tu stále hovoríme o vozidle s pohonom len prednej nápravy, a preto nečakajte offroad schopný zdolať akékoľvek prekážky v divokej zimnej prírode. Zaujímavý exteriér dotvárajú rozšírené blatníky a zadný prídavný nosič na lyže alebo bicykle, ktoré z Nissanu robia drsnejšie pôsobiace auto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Keďže základ vozidla je známy, nikoho asi neprekvapí, že pohon zabezpečuje elektromotor s výkonom 80 kW (109 koní) a taktiež lítium-iónové akumulátory sú rovnaké ako u bežnej dodávky e-NV200. Inak povedané, hovoríme tu o kapacite 40 kWh, a to je dosť málo. Podľa starej a nepresnej metódy merania normovanej spotreby NEDC by to pri priemernej udávanej spotrebe 20,6 kWh na 100 km malo stačiť na 275 km. Podľa novšej a o dosť presnejšej metodiky to vychádza na priemer 25,9 kWh/100 km a dojazd rovných 200 km. A to sa stále bavíme o skoro ideálnych podmienkach.

Na výlety, ale radšej do civilizácie

Skúste si predstaviť, ako ďaleko by asi dorazilo toto auto v mrazoch, na horských cestách, so zapnutým elektrickým vyhrievaním, a ako by asi vyzerali noci v prírode bez nezávislého kúrenia. Je síce pekné, ak výrobca hovorí, že z rýchlo-nabíjačky dostanete 80 percent kapacity za 40 až 60 minút. Otázka skôr je, kde ju v tej divočine nájdete. Navyše z obyčajnej 230-voltovej zásuvky budete musieť nabíjať celých 17 hodín a to nepočítame straty. Inak povedané, elektrický karavan je zaujímavá myšlienka, ale v tomto prípade bude rozumnejšie cestovať s ním radšej v lete a nie príliš ďaleko od civilizácie. Nemuselo by sa vám to vyplatiť.

Ak nás teraz ako priaznivci elektromobility chcete odkázať na ten solárny panel na výklopnej streche konceptu, chápeme to. Háčik je akurát v tom, že fotovoltaika v tomto prípade slúži len na napájanie 220-voltovej rozvodnej siete na palube a bude vám stačiť maximálne na nabíjanie počítačov, tabletov či mobilných telefónov na palube. Teda za predpokladu, že nebudete na túto energiu čakať v snehovej búrke. Každopádne strechu si môžete vyklopiť, aby ste mali viac priestoru nad hlavami, aj keď je otázkou, ako sa to prejaví na tepelnom komforte, keďže bočné steny tvorí len nepremokavá textília s pomerne chabou schopnosťou izolovať vás od chladu. 

obytná dodávka

V interiéri nájdete integrovanú kuchynku s umývadlom, nechýba ani chladnička (samozrejme elektrická), spacia časť je vyriešená skladacími posteľami, ktoré počas dňa neprekážajú pri posedení pri stole a v neposlednej rade dostatočný úložný priestor na batožinu pre cestujúcich. Okná sú samozrejme izolované, aby bránili zbytočnému úniku tepla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pochopiteľne chápeme, že Winter Camper je v tejto chvíli len víziou dizajnérov, takže berte našu kritiku s rezervou. Ak by ale Nissan chcel v budúcnosti takýto automobil skutočne uviesť na trh, máme pocit, že by na ňom ešte musel dosť zapracovať, ak by naozaj malo ísť o obytnú dodávku určenú do zimnej divočiny. Ak by zvýšili kapacitu akumulátorov, pridali nezávislé vykurovanie, potom by nám tichá pojazdná garsónka na lyžovačky mohla dávať zmysel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov