Koniec nafty v kamiónoch?

V rakúskej spolkovej krajine Burgenland tvorí doprava približne 50 percent všetkých emisií. Ekologický aspekt mobility je preto v regióne vnímaný ako obzvlášť dôležitý. Najnovšie tu oznámila prvá spoločnosť, že zakúpila elektrický nákladný automobil, čím sa stala priekopníkom v odvetví cestnej dopravy.

„V Burgenlande chceme byť klimaticky neutrálni do roku 2030 a urobili sme zo zmeny klímy kľúčovú tému našej politickej práce. Vyžaduje si to rôzne opatrenia,“ vyhlásil hajtman Burgenlandu Hans Peter Doskozil.

Firma Wenzl je rodinným podnikom založeným v roku 1964. Má 150 zamestnancov a na prepravu využíva spolu 120 nákladných áut a 50 návesov a prívesov. Prvý elektrický ťahač zakúpila v spolupráci s maloobchodným reťazcom Lidl.

„Ak chceme dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2030, musíme zabezpečiť, aby bola mobilita šetrná k životnému prostrediu. Technické inovácie, ako je tento nový elektrický nákladný automobil, zohrávajú dôležitú úlohu,“ zdôraznil Doskozil.

Oficiálne predstavenie nového elektrického ťahača.

Elektrický ťahač Volvo FM je vybavený akumulátorom s kapacitou 540 kWh. Umožňuje dojazd 330 kilometrov pri celkovej hmotnosti súpravy 44 ton.

Motor má celkový výkon maximálne 490 kW. Vozidlo je počas prevádzky o približne 10 decibelov tichšie ako porovnateľné nákladné vozidlo s naftovým motorom.

Elektrický kamión má zabezpečovať rozvoz tovaru v časovom rozsahu do 20 hodín denne. Vozidlo je možné nabíjať elektrinou z fotovoltaických systémov v prevádzkach siete Lidl.

Hajtman Hans Peter Doskozil zdôraznil, že elektromobilita je budúcnosť, aj keď mnohí sú k nej skeptickí. Elektromobilita bude podľa neho tvoriť kľúčové jadro mobility, no obyvateľstvo o tom musí byť presvedčené, aby ich k prechodu na elektrický pohon nikto nenútil.

Zdroj: Burgenland.at