Spomínaná spoločnosť vlastní 120 trojnápravových návesov, takže celkovo sa musí starať o 720 pneumatík. Počiatkom roka 2019 Eggers Spedition investovala do nákupu systému ContiConnect približne 60 tisíc eur, čo určite nie je malá čiastka, už počas prvého roka sa však ukázalo, že to neboli vyhodené peniaze.

monitorovanie tlaku a teploty pneumatík

„Stávalo sa, že sa nám do firmy vracali súpravy, ktoré mali v ľavej prednej pneumatike 5 barov, kým pravej zadnej to bolo 7 barov,“ hovorí generálny riaditeľ firmy Peter Eggers a dodáva: „Chcel som to zmeniť s ohľadom na čísla, ktoré nám vychádzali, či už išlo o tlak, spotrebu alebo počet najazdených kilometrov.“

monitorovanie tlaku a teploty pneumatík

Prekvapivé čísla

Continental a Eggers Spedition tvrdia, že spustením systému ContiConnect, ktorý diaľkovo kontroluje tlak i teplotu gúm, sa znížil počet defektov o dve tretiny, životnosť pneumatík sa predĺžila o 20 percent a priemerná spotreba vozidiel sa znížila o 0,5 litra nafty na 100 kilometrov.

„V priebehu roka sme zrazili spotrebu každého ťahača zhruba o 500 litrov nafty,“ hovorí Eggers. „Keď sme to všetko spočítali, vyšlo nám, že sme v prípade 120 návesov ušetrili za uplynulých dvanásť mesiacov až 84 tisíc eur.“

zdroj: Continental