Jeden z najdlhších trolejbusov na svete

Dĺžka vyše 24 metrov, dva harmonikové kĺby, tri články a kapacita až 180 cestujúcich. Ohromné čísla. Jedná sa o dvojkĺbové vozidlo typu Škoda-Solaris 24m, v ktorom nebude chýbať výkonná klimatizácia, najnovšie informačné a bezpečnostné systémy, či komfortný interiér. Tiež disponuje batériami nabíjanými priamo zo siete, a bude schopný prejsť krátku vzdialenosť bez nutnosti pripojenia na trolejové vedenie. „Nedávno sme avizovali rozširovanie ekologickej trolejbusovej dopravy v Bratislave, preto mám obrovskú radosť, že po štandardných kĺbových trolejbusoch tentokrát predstavujeme unikátne dvojkĺbové megatrolejbusy. Takéto vozidlá už dávno jazdia v niektorých západných metropolách, no ich prevádzka nemá zatiaľ nikde v našich končinách obdobu. Aj naši cestujúci sa tak už túto jeseň po ukončení homologizačných skúšok odvezú oveľa komfortnejšie do cieľa svojej cesty,“ podčiarkol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.  

Testovanie v škúšobnej dobe

Od dodania odjazdil už 2500 skúšobných kilometrov a z toho 1250 so záťažou. Jeho homologizačné skúšky sa posunuli do ďalšej fázy, v ktorej je nasadený do testovacej premávky už aj s cestujúcimi. Počas celej skúšobnej doby sa podrobne sleduje funkčnosť nevyhnutných prvkov ako napríklad informačný systém, ale aj fungovanie dverí či signalizačné systémy. Predpísaných skúšobných 5000 km odjazdí megatrolejbus na linke 71, ktorá spája východ Bratislavy s centrom. Tá je počas špičiek najviac vyťažená a jedinou možnosťou je zapojenie megatrolejbusu. Vďaka nemu sa výrazne skvalitní cestovanie medzi Hlavnou stanicou, biznis zónou v okolí Miletičovej ulice a Dolnými honmi. Kapacita cestujúcich tak vzrastie o 50% z toho 20% miest na sedenie. „Teším sa, že megatrolejbus oddnes postupuje do ďalšej fázy a začína prepravovať obyvateľky a obyvateľov nášho mesta. Pre zlepšovanie dopravy v našom meste je to dôležitá vec. V posledných rokoch sme na mnohých nosných linkách výrazne zahustili intervaly. V Bratislave totiž chceme a aj potrebujeme zvyšovať kapacitu MHD a práve väčšie kapacitnejšie vozidlá sú spôsob, ako to vieme robiť. Na mnohých linkách totiž máme už tak husté intervaly, že nasadzovať ďalšie vozidlá už môže byť problém. Preto sú riešením práve väčšie vozidlá,“ uviedol primátor hlavného mesta, Matúš Vallo.

Novinky vozového parku DPB

Do konca roka DPB zaradilo do premávky nové hybridné autobusy. Okrem 16 megatrolejbusov vybavených doplnkovým batériovým pohonom ide o 23 kĺbových a 11 štandardných 12-metrových hybridných trolejbusov, ktoré sú schopné vďaka batériám prejsť aj dlhšie úseky mimo trolejového vedenia. Cestujúci na linkách 41 a 61 sa teda môžu tešiť nie len na tichú ale aj ekologickú dopravu. To iste platí aj pre cestujúcich linkou 40, kde v súčasnosti premávajú trolejbusy s pomocným dieselagregátom. „Rozširovanie ekologickej trolejbusovej dopravy v Bratislave je v tomto období našou prioritou. Som preto šťastný, že projekt megatrolejbusov postupuje podľa plánu a dnešným dňom do nášho hlavného mesta prinášame vozidlá, ktoré spoľahlivo vozia cestujúcich v rôznych západných, dopravne vyspelých metropolách. Všetkých našich cestujúcich preto pozývam, aby si prišli vyskúšať jazdu v tomto “obrovi“ ulicami mesta. Po úspešnom absolvovaní homologizačných skúšok inovovanej bratislavskej električky a kĺbového hybridného trolejbusu ide o ďalší míľnik v našom cieli kontinuálne zvyšovať komfort cestovania“, povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.