Možno si poviete, „je to čínsky krám, do toho by som sa už kvôli bezpečnosti neposadil ani za zlaté prasa“. A viete čo? Vôbec sa s vami nebudeme hádať. Čo sa týka kvality materiálov rámového podvozka, plechov a odolnosti pri nárazových skúškach či pri potenciálnej dopravnej nehode, skutočne ani len netušíme, ako by nový Wuling Fighting dopadol. A podľa výsledkov, ktoré získali posledné čínske novinky v crash-testoch nemeckého ADAC ani nepredpokladáme, že by technici namerali prekvapivo dobré hodnoty. 

Na druhej strane ale nie je možné nevidieť ani ten obrovský pokrok, ktorý v priebehu poslednej dekády čínske automobilky vďaka zahraničnému know-how i konštruktérom naverbovaným v Európe či USA urobili. A tak je pomerne značná pravdepodobnosť, že by nový Wuling síce nebral päťhviezdičkové ocenenie, ale ani by sa zrejme nezosypal ako domček z kariet. A pri tejto predstave (a naviac v spojení s perfektnou cenovkou) sa už veľmi nedá ignorovať fakt, že podobne jednoduché a lacné úžitkové autá dnes v Európe chýbajú ako soľ.

lacný pick-up

Ale späť k modelu Fighting. Nový čínsky pick-up navrhnutý v réžii čínsko-amerického konglomerátu SAIC-GM-Wuling je dlhý 5105 mm, široký 1640 mm, vysoký 1810 mm a nápravy má od seba vzdialené 3160 milimetrov. Predné kolesá sú zavesené na vzperách MacPherson, zadná náprava je tuhá a zavesená na pozdĺžne uložených poloeliptických listových perách doplnených tlmičmi.

Jeden motor, jedna prevodovka

O pohonnej jednotke veľa konkrétnych informácií nemáme, malo by však ísť o pozdĺžne uložený atmosférický radový štvorvalec P-TEC so štvorventilovými rozvodmi DOHC, variabilným časovaním DVVT, objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom rovných 100 koní. Benzínový motor je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, prostredníctvom kardanu a rozvodovky roztáča výlučne kolesá zadnej nápravy a výrobca udáva priemernú spotrebu 7,0 litra na 100 kilometrov.

Ložná plocha má dĺžku rovné dva metre, má však o 90 stupňov sklopné bočnice i zadné čelo, čím sa dá vytvoriť menšie letisko s rozmermi 2447 x 2435 milimetrov. A vám bočnice naopak prekážajú, dajú sa aj demontovať. O bezpečnostných prvkoch „bojachtivej“ novinky toho veľa nevieme, Wuling každopádne uvádza, že auto je štandardné vybavené systémom ABS s elektronickým rozdelením brzdnej sily a na fotografiách je vidieť, že auto má minimálne jeden airbag.

Ešte prekvapivejšia je komfortná výbava. Ak čakáte, že lacné čínske úžitkové vozidlo bude mať luxusnú výbavu asi ako sedliakov rebriniak, tak ste na omyle. Predpokladáme, že väčšina vecí bude za príplatok, každopádne čínsky živnostník či farmár si bude môcť objednať klimatizáciu, multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládaním, hliníkové kolesá, parkovaciu kameru, prípojky USB a dokonca čalúnenie z umelej kože.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 60 obrázkov

zdroj: Wuling Motors