Continental aj v prípade novej pneumatiky TE95 zdôrazňuje predovšetkým vynikajúcu trakciu na rozbahnenej, piesčitej ale tiež kamenistej pôde a nemenej dôležitú schopnosť zhutňovať povrch na staveniskách vďaka špecificky navrhnutému dezénu i vnútornej tuhej konštrukcii.

Aby bolo niečo také možné, bolo nutné vytvoriť produkt s optimalizovaným tvarom, ktorý zabezpečuje v prvom rade rovnomerné rozloženie tlaku v mieste kontaktu pneumatiky s podložím. Continental zdôrazňuje, že aj vďaka tomu ostáva napríklad za jednobubnovými zhutňovačmi (ktoré poznáte ich ako valce) urovnaný hladký povrch.

Continental

Polyméry namiesto ocele

Podobne ako ostatné produkty typového radu TE, aj novinka TE95 využíva technológiu nazvanú V.ply. Jej meno je odvodené od špecifického spôsobu ukladania vláken kordu vo vrstvách v tvare písmena „V“, pričom konštruktéri nepoužívajú klasické oceľové drôty ale polymérové vlákna.

Autori tohto riešenia tvrdia, že tradičné materiály neposkytujú optimálne spojenie medzi kostrou a vrchným gumovým plášťom, a práve preto použili až dvadsať dva diagonálne uložených vrstiev z vysokopevnostného polyméru, ktoré sú uložené do troch jadier.

Continental

Na rozdiel od bežných gúm sú jednotlivé vlákna usporiadané pod uhlom približne 30 stupňov a Continental hovorí, že práve takto navrhnuté pneumatiky sú tuhšie a majú vyššiu úroveň stability a odolnosti pri prudších pohyboch či zatáčaní. V.ply má byť zároveň ideálnou cestou k ochrane proti prepichnutiu či prerazeniu gumy aj v tých najnáročnejších podmienkach.

zdroj: Continental