Autá na ceste, na ďalekej ceste, nemajú v servisoch žiadnu prioritu. Odťahovka teda vaše auto pritiahne do servisu a ak problém nie je v prázdnej nádržke ostrekovača, alebo o prasknutom klinovom remeni, či prehrievajúcom sa ložisku, tak sa vodič poväčšine dozvie, že sa na to pozrú tak o týždeň až dva. Ano, stalo sa mi aj to, že som diagnostiku auta mal už na druhý deň, ale zas dnes málokto drží nejaký komplikovanejší diel. Snáď mimo značky MB, som nemal jediný prípad, žeby auto sprevádzkovali a druhý deň. Netreba zabúdať ani na fakt, že dnes už sú servisy poväčšine o vymieňačoch, takže aj pri prasknutej hadici turbodúchadla, môže zaznieť verdikt: výmena motora nutná.

Ubytovanie ako také, je riešením problému naozaj len pre prípad, že viete čo autu je. Alebo v situácii, kedy sa o náhradnú dopravu viete postarať vy sami. Napríklad dovozom, alebo zabezpečením náhradného auta svojpomocne. 

V prípade, že asistencia nie je schopná zabezpečiť náhradné auto, mala by sa pokúsiť zabezpečiť vám náhradnú dopravu. Vlak, autobus, lietadlo. Od určitých kilometrov, výhradne lietadlo. V praxi som to nezažil. Je problém s dostupnosťou leteniek, dopravou na letisko a alebo s letmi.

Je možné, že si letenku a transery budete musieť hradiť sami a až následne žiadať o refundáciu. Dokonca máte nárok aj na spiatočnú cestu k autu. Podmienky dané sú. Realita je ale iná a poväčšine je s týmto môže byť problém.

Najdôležitejšie sú slovíčka

Zabezpečuje - toto slovíčko mne osobne dáva viacero významov. Poväčšine však znamená, že vám hotel, len bude zabezpečený. Takže dispečing vám hotel objedná, ale hradíte si ho sami. Je naozaj potrebné naštudovať si podmienky, pretože sa môže stať, že dispečer asistenčnej služby vám objedná hotel, ktorý je najbližší, a zároveň najdrahší. Rozhoduje on. O vašich peniazoch.

Niektoré podmienky asistencie sa napríklad starajú len o vodiča. Ak máte 7-9 miestne auto, ostatní pasažieri, nemajú nárok na nič. Slovíčko zabezpečuje môže znamenať aj to, že budete mať ráno poriadne problémy, ak nemáte hotovosť, poprípade kartu. Ale aj u asistencie, ktorá ubytovanie nielen zabezpečuje, ale aj hradí, sa môže vyskytnúť situácia, ktorá bude vyžadovať vašu úhradu a až následne refundáciu. 

Je na konkrétnom zvážení klienta, či má ubytovanie zmysel. Zároveň je dobré pred vybratím tejto voľby ubezpečiť sa na dispečingu, či je možný súbeh viacerých služieb pre, čo najkomfortnejšie riešenie krízovej situácie.