Problém č.1 - kategória auta

Všetky osobné autá sú v kategórii M1. No medzi Škodou Fabia a napríklad 9 miestnym Mercedesom triedy V je veľký rozdiel. Hlavne v počte sedadiel. Neriedka sa stretnete s tvrdením, že Fabia z požičovne, je v rovnakej kategórii ako mikrobus. Teda, že vám vlastne poskytujú adekvátnu náhradu auta z kategórie M1. Že chýbajú 4 miesta na sedenie už operátora nezaujíma. Alebo z praxe - náhradné vozidlá za obrovský Ford Tranzit (9 miest M1) sme dostali od asistencie Fiat 500 a Smart. Počet sedadiel sedel. Akurát do chlebníkov tých autíčok sa nevošla batožina. Trvajte na adekvátnej náhrade. Minimálne na počte sedadiel.

Pokračujeme v modelovej situácii v riešení problémov. Odťah auta je zabezpečený a dispečing rieši náhradné auto, pre pokračovanie v ceste.

Problém č.2 - Pristavenie auta

Niekedy vám pristavia náhradné auto na miesto poruchy/nehody. Inokedy nie. Dobrá asistencia a dispečing vás do požičovne dopravia. Pri tých horších podmienkach, vás taxi bude (najmä na západe) stáť majland. V každom prípade si auto preberte poriadne. A trvajte na zápise poškodení na aute. Aj na maličkostiach. Z vlastných skúseností viem o požičovniach, ktoré po vás budú žiadať doplatky za aj minimálne poškodenia, ktoré neboli v preberacom protokole uvedené a objavia sa až pri vrátení auta. Tie "najšikovnejšie" žiadajú od viacerých klientov za tie isté drobné poškodenia pokuty, no opraviť to nedajú, aby sa to mohol zaplatiť znova aj ďalší klient.

Problém č.3 - Zábezpeka

Poväčšine v zahraničí, ale už aj u nás, je potrebné zložiť zábezpeku na zapožičané auto. A poväčšine na to možno použiť výhradne kreditnú kartu. Ak ju nemáte, môžete mať veľkú smolu. Hotovosť, alebo debetná karta nemusia byť akceptované. Zistite si to u operátora, aby ste sa vyhli zbytočnej ceste do požičovne. na strane druhej existujú aj dispečingy poisťovní, ktoré tento problém majú vyriešený tým, že zábezpeku poskytujú oni a vás ako klienta nemusí nič zaujímať. Zábezpeka slúži na krytie spoluúčasti pri prípadnej škodovej udalosti na zapožičanom aute.

Problém č. 4 - Vek vodiča

Existujú požičovne, ktoré nevydajú auto vodičovi, ktorí je mladší ako 21r. 

Problém č.5 - Limit kilometrov

Aj na toto pozor. U dílera vám zapožičajú auto väčšinou s limitom 150 km/deň. Auto z požičovne môže byť limitované tiež. Opatrne hlavne v prípade, že ste v zahraničí a potrebujete sa dostať domov. Aby vám nevznikli ďalšie náklady.

Všetky ostatné problémy

Tých je viacero. Napríklad v Holandsku sme v januári dostali auto na letných gumách. (pre cestu na Slovensko). V Nemecku malo auto z požičovne GPS lokáciu a bolo blokované hranicou smerom na východ. Museli sme čakať na českej hranici, kým lokáciu zrušili druhý deň ráno, a my sme mohli pokračovať.

Ďalším  problém, najmä pri dlhších cestách je, že auto potrebujete vrátiť na to isté miesto. Ak ho vraciate na inom mieste, alebo dokonca v inom štáte, môžu vzniknúť ďalšie nemalé poplatky. V každom prípade je potrebné dať si pozor aj pri vrátení auta a odovzdávací protokol. Problémov je viacero. Je dobré mať naozaj naštudované podmienky asistencie, ovládať na čo máte nárok. Niektoré služby majú náhradné auto na 2 dni, niektoré na 3, niektoré na 5. Niektoré sa môžu rozhodnúť, že vám ho neposkytnú vôbec. 

A niekedy nie je možné si náhradné auto zapožičať. Čo s tým? O tom v ďalšej časti