Mitsubishi L200

Mitsubishi L200 Double Cab je štandardne poháňané štvorvalcovým vznetovým motorom s objemom 2268 centimetrov kubických a môžete ho mať spárovaný buď s manuálom alebo ako v našom prípade so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ešte zaujímavejšia však bola edícia Mountain Sherpa, čo znamená, že dostanete rozsiahlu terénnu úpravu, ku ktorej si ešte niečo povieme.

Pohonná jednotka je dodávaná v dvoch výkonových variantoch. Sériová verzia L200 má 110 kW, teda 150 koní a 400 newtonmetrov, ale naša testovačka bola v prevedení Plus, čo znamená výkon zvýšený na 127 kW alebo tiež 173 koní a krútiacim momentom zvýšeným na 502 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Do každého „počasia“

Pick-up L200 je už z výroby vybavený na off-road viac než slušne. S redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu tak nejako počítate a neprekvapí vás, ale v prípade tohto auta nemusíte priplácať dokonca ani za uzávierku zadného diferenciálu.

Slovenské zastúpenie Mitsubishi však posunulo schopnosti tohto auta výrazne ďalej vďaka výbave dodanej špecializovanou austrálskou firmou ARB. V aute pribudla predovšetkým pneumaticky ovládaná uzávierka predného diferenciálu, ktorú zopína integrovaný vzduchový kompresor. A do inej ligy sa toto Mitsubishi dostane v kombinácii s podvozkom zdvihnutým o ďalších 5 centimetrov a terénnymi pneumatikami Nokian Rockproof M/T. 

Vlastne je tých úprav tak veľa, že som sa rozhodol doplniť text kompletným zoznamom, aby ste si o komplexnosti tejto prestavby urobili názor sami a ja vám radšej popíšem dojmy, ako to všetko funguje dohromady v teréne a na cestách.

Mitsubishi L200

Nadštandardné modifikácie sériového auta:
- zvýšený podvozok Oldman EMU (+ 5 cm)
- pneumatická uzávierka predného diferenciálu ARB Airlock
- vzduchový kompresor so zásobníkom a hadicou pre dofukovanie kolies
- zakrytovanie podvozka ARB (motor, prevodovka, nádrž)
- pevný dvojdielny kryt ložnej plochy so zamykaním zadnej výklopnej steny vrátane tesnenia
- výsuvná podlaha ložnej plochy s protisklzovou úpravou uľahčujúca manipuláciu s nákladom
- šnorchel Safari
- čierne oceľové bočné ochranné rámy so stúpačkami
- predná svetelná rampa Bushranger LED
- zadné pracovné svetlá 2x Bushranger LED
- terénne pneumatiky Nokian Rockproof M/T s rozmermi 245/75 R17
- plynová vzpera zadnej výklopnej steny
- odnímateľné ťažné zariadenie so zadným oceľovým priečnikom
- predný navijak Predator 12000 so syntetickým lanom, ťažná sila 5 450 kg
- brašna s príslušenstvom určená na vyslobodzovanie zapadnutého auta
- skladacia lopata Bushranger

Mitsubishi L200

Mohlo by sa zdať, že priestor pod krytom korby nie je veľký, ale s prehľadom sa na podlahu vojde 12 veľkých 50-litrových vriec substrátu. Naviac (a to je podľa mňa to najdôležitejšie) manipuláciu významne uľahčuje výsuvná podlaha s aretáciou v rôznych polohách. Fungovala perfektne aj pri zaťažení.

Automat vás vráti do menej uponáhľanej doby

Japonci sú pomerne známi svojim konzervatívnym prístupom, a tak sa dosť často držia známeho príslovia „keď sa to nekazí, tak to nemeň“. Prečo o tom hovorím? Niektoré prvky interiéru, ako napríklad madlá, na mňa pôsobia ako na Pajere z roku pána. Ale sú mäkké, nevŕzgajú a ľahko sa udržujú čisté. Niečo podobné vystihuje aj automatickú prevodovku, ktorá svojou rýchlosťou radenia prevodových stupňov posunie vodiča aspoň o desať rokov späť v čase, ale funguje. A očividne funguje dobre. Jej snímače teploty sú občas citlivejšie a pri väčšej záťaži v teréne ohlásia prehriatie, ale stačí chvíľu počkať a auto sa bude škriabať ďalej s nadšením kamzíka.

Keď už si aj človek povie, že „to nedáme“, pretože si auto práve v blate sadá skoro až na brucho a tušíte, že budete potrebovať navijak, stačí zapnúť režim pre jazdu v blate a snehu, redukciu a vyhrabete sa z toho tak elegantne, že nakoniec nemusíte použiť ani prednú uzávierku. Ani ma nestihol pot obliať a boli sme z toho bahna preč. Pre mňa z toho plynie jedno drobné ponaučenie – ak bude nabudúce pršať, tadiaľ na chatu už radšej nepôjdem. Inak strávim voľný deň vyslobodzovaním svojho auta, pretože tak prepracovanou výbavou do terénu zďaleka nedisponuje.

Mitsubishi L200

Stačí otočiť a blatom alebo hlbokým snehom prejde Sherpa so zápalom bojového transportéru.

Mitsubishi L200 je trochu zvláštne tým, že so svojimi početnými asistenčnými systémami zapadá do moderného sveta plného SUV a crossoverov, ale jeho „ťažký“ hardware a schopnosti mi dali jasne najavo, že ide o nespochybniteľný a plnohodnotný off-road. Paradoxne s ním však ani v meste nebudete mať problém. S dĺžkou 5305 mm bude trochu zložitejšie nájsť dostatočne veľké parkovacie miesto, ale skvele naladené riadenie s hydraulickým posilňovačom má polomer otáčania len 5,9 metra, takže samotné parkovanie bude hračka. Už preto, že vás nemusí trápiť zvýšený obrubník, prepadnutý kanál alebo iná banálna prekážka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aby som upravenú L200 len nechválil, mám tu pre zmenu pár postrehov, čo sa mi na nej nepáčilo. V prvom rade asi škrípavé zvuky od podvozka pri prejazde aj drobných nerovností, ktoré boli také intenzívne, že sa za mnou občas otáčali hlavy. Pohľady dotyčných boli veľavravné – „rozpadne sa to?“ alebo „potrebuje pomoc?“. Pochopiteľne v teréne či divočine vám to môže byť jedno, tam zbystríte len pri pazvukoch spod kapoty.

Druhá vec, ktorá asi udrie do očí milovníkom áut, sú vodiče na streche. Pri tak rozsiahlej a cenovo nie práve zanedbateľnej úprave by som čakal, že kabeláž prídavného osvetlenia na streche bude vedená trubkami strešného nosiča a nie uchytená plastovými sťahovacími pásikmi. V kombinácii s nepodsvietenými prepínačmi to pôsobí trochu amatérsky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Fotónové delo na streche

K estetickej úprave prídavného osvetlenia môžete mať výhrady, ale po funkčnej stránke... V noci pri jazde z chaty som schopný na lesnej ceste bežne rozpoznať nové diery, ale toto auto svieti tak fenomenálne, že vám bez preháňania urobí z noci deň a neunikne vám ani najmenšia drobnosť. A parkovanie na neosvetlenom úzkom mieste v chatovej oblasti? Stačí zapnúť prídavné zadné LED a bude vás to baviť. Toto si jednoznačne nechám nainštalovať na svoje auto.

A celkový dojem z upraveného Mitsubishi L200? K drobným spomínaným nedostatkom musím poznamenať, že boli pravdepodobne spôsobené nájazdom 12 tisíc kilometrov v režime, ktorý má ďaleko od toho bežného. Ide o novinárske auto, a tak si dokážete asi predstaviť, čím tento pick-up každý týždeň prechádza. Na asfalte, ale hlavne v teréne. Pre mňa osobne to bolo viac než príjemné zoznámenie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kombinovaná spotreba počas testu 9,2 l/100 km
Vonkajšie rozmery dĺžka x výška x šírka (mm) 5305 x 1780 x 1815
Druh pohonu 4x4
Zdvihový objem (cm3) 2268
Maximálny výkon (kW/k) 127/173
Maximálny krútiaci moment (Nm) 502
Objem palivovej nádrže 75 litrov
Max. hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený) 750 kg/3100 kg
Maximálna rýchlosť (km/h) 171
Počet miest na sedenie 5
Prevodovka automatická 6-stupňová
Dĺžka ložnej plochy (mm) 1520
Rozmery pneumatík Nokian Rockproof M/T 245/75 R17
Cenníková cena vozidla (EUR): 31 690 až 39 690 s DPH
Cena testovaného vozidla (EUR): 59 889 s DPH

 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

testovacie vozidlo: Mitsubishi-motors.sk