Exteriér
Kangoo prešlo oproti predošlej generácii, za mňa veľmi podarenou zmenou a peknými farebnými možnosťami, testovaný model bol v príplatkovej Sivej Highland (650 eur). Už to nie je auto s obrovskými guľatými svetlami, ale s plne ledkovými decentnými, ktoré navyše svietia tak dobre ako vyzerajú. Nechýba ani ledkové denné svietenie a prisvecovanie do zákrut. Rovnako tak dostalo aj ledkové brzdové svetlá. A mne sa tie hranaté tvary prednej masky naozaj páčia. Konečné to vyzerá trochu naštvane a nie ako vyoraná myš. Ja viem nie je to len o výzore ale o tom čo auto ponúkne, v tomto prípade pre rodinu. Rozmerovo ponúka Kangoo 4486 x 1838 x 1860 mm (dĺžka x výška x šírka), rázvor je dlhý 2716 mm a vďaka tomu je v zadnej rade sedačiek a v kufri dosť veľa priestoru, pritom testovaný model bol v kratšej verzii. Svetlá výška vozidla je 164 mm.
Z rozmerov je jasné, že Kangoo nebude malé auto, veď ani nikdy nebolo a vďaka bočným posuvným dverám sa do neho nastupovalo naozaj jednoducho a pohodlne. Aj keby ste do auta mali naložiť deti v autosedačke tak to bude úplná lahoda. No lepšie ako bočné posuvné dvere boli predné dvere, tie sa dalo otvoriť do 90 stupňového uhla a vôbec neboli ťažké, takže nebol problém pri zatváraní. Kufrové dvere majú aj plus aj mínus. Mínus zato, že sa otvárali dohora a teda, pri aute potrebujete veľa priestoru na ich otvorenie. Samozrejme toto je voľba každého z vás, niekomu práve toto môže vyhovovať. No plus dostanú zato, že sa naozaj ľahko otvárali, pretože boli podporené vzperami a tie ich dokázali otvoriť a pri zatvorení išli naozaj ľahko a nemusel som ani buchnúť alebo použiť silu.
Interiér
V interiéri vás potešia pohodlné látkové sedačky, Komfort sedadlo šoféra s bedrovou opierkou a sedadlo spolujazdca, ktoré je nastaviteľné výškovo a pozdĺžne, len za príplatok 80 eur. Celkom zaujímavé riešenie, toto by som čakal automaticky, ale za príplatok 0 eur si môžete navoliť ISO fix aj na spolujazdcove sedadlo. Pred šoférom multifunkčný volant a za volantom nový 7 palcový prístrojový panel, ten je na jednej strane s peknou grafikou, no na druhej strane ponúkol len tri možnosti zobrazenia a to klasickú s otáčkomerom a rýchlomerom, druhá možnosť za mňa tzv. pohľad do budúcnosti a tretia možnosť úplne minimalistická, kde vám ukáže aktuálnu rýchlosť a dopravné značenie.
Škoda len, že taký pekný displej nedokáže ukázať mapu alebo navigáciu. Rovno za volantom sa nachádza zatvárateľný úložný priestor, celkom veľký a vo vnútri sú dva USB A porty na nabíjanie. Tie sú však spolu s presúvateľným držiakom na telefón za príplatok 50 eur a za mňa to budú najlepšie minuté peniaze. Držiak si môžete premiestňovať podľa potreby na ľavú alebo pravú stranu.
Ďalšie úložné priestory nájdete v strede prístrojovej dosky veľký otvorený, klasický kastlík pred spolujazdcom, v lakťovej opierke a ten je celkom hlboký, pred ňou sú dva cupholdre, vo dverách samozrejme na 1,5 litrovú fľašu a ten najväčší nad hlavami po celej šírke kabíny. A veľké plus pre rodiny s malými deťmi, v strede toho úložného priestoru je malé zrkadielko práve na kontrolu detí v zadnej časti auta. Prístrojovú dosku pekne skrášľovalo drevo, pekný a decentný detail interiéru.
V strede prístrojového panelu sa nachádza dobre známy 8 palcový displej infotainmentu Easy Link s navigáciou a funkciou zrkadlenia telefónu. Pod displejom dvojzónová automatická klimatizácia a pod ňou príplatková bezdrôtová nabíjačka na telefón (150 eur). V druhej rade výklopné stolíky a úložné kapsy na zadnej strane predných sedačiek, výduchy klimatizácie pod ktorými sú porty na nabíjanie. Zadné sedačky sa sklápajú v pomere 60:40 a keď ich sklopíte Kangoo vám ponúkne úložný priestor z pôvodných 775 litrov až na 2800 litrov.
Pohon a jazda
Kangoo vo verzií TCe 130 má pod kapotou 1,3 litrový štvorvalcový benzínový motor s max. výkonom 96 kW (130 koní) a max. krútiacim momentom 240 Nm. V testovanom aute bola 7stupňová automatická EDC prevodovka. Dokopy to fungovalo bez problémov, plynulá jazda bez trhania, prevodovka vedela presne kedy aký prevodový stupeň zaradiť. Jediné čo mi na nej chýbalo je režim S, ale ten bol nahradený jazdným režimom PERFO. V ňom si auto držalo vyššie otáčky a pekne reagovalo aj na plyn. Druhý jazdný režim bol ECO v ňom bolo auto naozaj lenivé, ale v prípade obehnutia auta pekne reagovalo na zošliapnutie plynu a nebol problém, tretí režim bol COMFORT.
Aj napriek tomu, že je Kangoo vysoké, jazdilo sa na ňom pohodlne. Nakláňanie v zákrutách bolo mierne, vôbec mi to nevadilo. Dokonca aj posádka vravela, že to je pohodlné, či už vpredu alebo vzadu. Čo je však dôležitejšie je spotreba, na našom trimixe sa mi podarilo ísť za 7,1 l/100 km, čo vôbec nie je zlé. Dokonca v meste sa mi podarilo jazdiť aj pod 6 litrov, no v momente keď som išiel dlhšiu cestu po diaľnici na tempomate 135 tak zo Žiliny do Bratislavy som išiel za 9,3 litra. V tomto prípade by sa viac hodila dieselová verzia alebo pomalšia jazda po diaľnici. Inak za mňa moc príjemné auto, vhodné pre rodiny pre priestor, ktorý ponúka aj pre komfort jazdy. Kangoo vo výbave Techno, môžete mať už od 30 tisíc eur ale s manuálnou prevodovkou, testovaný model so 7 stupňovou EDC a príplatkovou výbavou sa vyšplhal na 31 580 eur.