Prvá polovica 90. rokov nebola z pohľadu podnikania vôbec jednoduchým obdobím. Istota stabilného exportu na „Východ“ bola dávno minulosťou a voľný trh náhle odhalil slabiny zastaralého výrobného programu mnohých podnikov. Výnimkou neboli ani automobilky a tak v Avii tušili, že len s modernizáciami svojich modelov A31/21 asi nevystačia. Skrátka, vedenie Avie hľadalo náhradný výrobný program, ktorý by bol zárukou prežitia aspoň na najbližšie obdobie. Vhod prišlo aj rozdelenie Československa, pretože jednotlivé armády rozdelených krajín pociťovali rovnako intenzívnu potrebu modernizácie. Avia preto vycítila šancu a začala rýchlo pripravovať náhradu za vojenský UAZ 469.

Nestíhame, ale máme recept

Vyvinúť plnohodnotný armádny špeciál trvá niekoľko rokov a stojí obrovské peniaze. V Avii si boli tejto skutočnosti vedomí, preto sa opäť vrátili k rovnakému receptu, aký použili pri nákladnej Avii A15/30 a šli cestou licenčnej výroby. Tentoraz si ako predobraz vybrali francúzsky offroad Auverland A3. Jeho konštrukciu prebrali v Čechách takmer bez zmeny, novinkou tak bolo prakticky len označenie Avia A11 Trend. Na jej pohon slúžil atmosférický naftový štvorvalec 1.9 D (Peugeot XUD) s výkonom 47 kW (64 k) a krútiacim momentom 113 Nm a aj keď nešlo o nijak oslnivé hodnoty, zásluhou päťstupňovej prevodovky s redukciou mala terénna Avia aj mimo asfaltu sily dosť. Na spevnenom povrchu dosiahla max. rýchlosť 115 km/h a nádrž na 80 l nafty jej pri udávanej spotrebe 9 l/100 km zabezpečovala aj dostatočný dojazd (podmienka armády). Neskôr sa pod kapotou Avie A11 objavila aj prepĺňaná verzia 1.9 TD (66 kW/90 k), s ktorou sa český offroad rozbehol až na 135 km/h. Verejnosť videla novinku prvýkrát v roku 1993 na veľtrhu v Brne.

Pohotovostná hmotnosť Avie A11 Trend sa pohybovala v rozsahu 1300 – 1350 kg (podľa výbavy).

Ako to však v živote chodí, v armádnom tendri sa nakoniec Avii nepodarilo uspieť a jej A11 Trend vyšiel zo súbojov ako porazený. Súťažil totiž proti takej ikone akou bol Land Rover Defender, ktorý nakoniec uspel najlepšie a stal sa oficiálnou náhradou za dosluhujúci UAZ 469. Ani to však Aviu nezlomilo a začala pripravovať niekoľko verzií A11 pre použitie v civilnom sektore (pre lesníkov, záchranárov, zdravotníkov a pod.). Konštruktéri postavili A11 s dvomi rázvormi (2250 a 2650 mm) a tromi dĺžkami karosérie (3650, 3850 a 4350 mm). Podľa verzie potom Avia A11 Trend odviezla dvoch až ôsmich pasažierov. Na vtedajšie časy a segment bola slušná aj možnosť príplatkovej výbavy, v ktorej nechýbali ochranné rámy, plastové lemy blatníkov a prahov, navijaky, ochrana podvozka, či dokonca prídavný olejový chladič pre autá s vyššou záťažou v teréne.

Avia vyvíjala A11 Trend aj pre použitie v civilnom sektore.

Avia si nechala model A11 Trend na výrobnej linke do roku 1996 a stihla vyrobiť celkom 250 kusov. Vedenie podniku sa rozhodlo A11 ďalej nemodernizovať a radšej včas ukončiť jeho výrobu. Pred bránami Avie už totiž stálo juhokórejské Daewoo, ktoré do Avie následne kapitálovo vstúpilo a nemalo o rozvoj licenčnej výroby zastaralého francúzskeho auta žiadny záujem.

Keď do Avie vstúpilo kapitálovo Daewoo, nemalo o A11 Trend záujem. Jeho ďalšia modernizácia preto neprichádzala do úvahy (na fotografii je francúzsky originál Auverland A3).