Batériové elektromobily majú, v porovnaní s autami s klasickými spaľovacími motormi, mnoho výhod. Či sa už týkajú komfortu obsluhy, dynamiky, či tichej prevádzky a nulových lokálnych emisií. Pri priamom porovnávaní s naftovými, či benzínovými autami však v jednom aspekte elektromobily vždy ťahajú za kratší koniec. Ich Achillovou pätou sú totiž samotné trakčné batérie s obmedzenou životnosťou. Skrátka, aj tej najsofistikovanejšej trakčnej batérii súčasnosti jedného dňa dôjde „dych“ a stane sa príťažou, ktorú bude treba recyklovať. Ako však ukazujú príklady niekoľkých automobiliek, trakčné batérie môžu nájsť svojej uplatnenie aj po vymontovaní z elektrických áut.

Život po živote

Japonská spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation vyrába, okrem iného, aj úžitkový elektrický eCanter. A práve pre jeho trakčné batérie teraz zavádza do praxe iniciatívu „Battery 2nd Life“, v rámci ktorej bude batérie s nedostatočnou kapacitou pre použitie v elektrickom aute naďalej používať ako úložisko elektrickej energie. Nie je to nová myšlienka, no jej implementácia do praxe ukazuje, že je to životaschopná myšlienka vhodná nielen na dodávku elektrickej energie počas jej výpadkov, ale aj na vyrovnávanie vysokého dopytu po elektrike v špičkách, či na nabíjanie elektromobilov. Celkovo je cieľom tohto riešenia vytvoriť obehové hospodárstvo pre batérie s cieľom maximalizovať ich materiálnu hodnotu, znížiť celkové náklady na elektrické vozidlá a uľahčiť prechod na batériovo-elektrickú mobilitu.

zdroj: Daimler Truck