Organizácia Euro NCAP sa začína vo veľkej miere postupne presadzovať aj pri testovaní úžitkových áut všetkých veľkostí. Od ľahkých úžitkových áut až po ťažké nákladné autá a postupne na verejnosť vypúšťa výsledky ich nárazových a bezpečnostných testov. A kým pri zavedených európskych, či japonských producentoch ich vysoké bezpečnostné štandardy vlastne až tak neprekvapujú, doslova pozitívnym šokom bolo minuloročné honotenie čínskej dodávky Farizon SV. Model Super Van totiž získal Platinové hodnotenie Euro NCAP s celkovým skóre 85 %, čím prekonal niektorých európskych konkurentov v segmente. Ako sa zhodujú odborníci v oblasti bezpečnosti, nemalo by to byť prekvapením. Čínski výrobcovia sa totiž na inváziu na európske trhy pripravovali niekoľko rokov.

Náhoda, či očakávaný výsledok?

Farizon Auto je značka patriaca pod čínsky koncern Geely New Energy Commeriacial Vehicle Group a jedným z jej produktov je aj ľahká dodávka Farizon SV (Super Van). Jej výrobca pritom netají ambíciu obsadiť čo najväčší trhový podiel v Európe, svoj výrobok preto aj z hľadiska bezpečnostných a asistenčných systémov prispôsobil náročným európskym predpisom a očakávaniam zákazníkov. A ako upozorňujú bezpečnostní experti, dá sa očakávať, že vzhľadom na technologický náskok budú v blízkej budúcnosti čínski výrobcovia ťahať v oblasti aktívnej bezpečnosti skôr za dlhší koniec lana, než európski konkurenti.

Čínsky Farizon prekvapil aj schopnosťou opakovane účinne brzdiť pri odbočovaní.

Testovania v Euro NCAP sa zúčastnila elektrická verzia L2H3 s trakčnou baterkou s kapacitou 66 kWh a max. výkonom elektromotora 200 kW (272 k). Veľmi dobre si čínska dodávka poradila pri hodnotení núdzového brzdenia za stojacim autom, kde získala 28,6 z 30 možných bodov. Komisári hodnotili ako výborné aj núdzové brzdenie pred cyklistom, či chodcom, dokonca aj pri náročnom manévri pri odbočovaní. Do bodového hodnotenia sa pozitívne premietlo aj hodnotenie účinnosti a jemnosti zásahov systému udržiavania auta v jazdnom pruhu.

Hodnotenie Euro NCAP (Farizon SV)