Produkcia automobilu známeho najmä ako Lada Niva či Lada 4x4 trvá už vyše štyridsať rokov. Počas dlhej kariéry z neho vzniklo veľa fabrických odrôd a nepreberné množstvo všemožných úprav. Videli ste však už tento model ako ťahač?! S touto bizarnou myšlienkou prišiel nadšenec Petr Gruzdev a pretavil ju do reality.

Ikonické terénne vozidlo prestaval tento muž do podoby určenej na ťahanie návesu, ktorá dostala kódové označenie PVR-235710. Niva prešla viacerými modifikáciami. Rázvor náprav má výrazne predĺžený na celkových 3 650 mm, pričom na natiahnutom ráme sa nachádza len polovica štandardnej karosérie. 

Off-road má teda dvojmiestnu kabínu. Zadná časť je otvorená a obsahuje klasickú točňu na pripojenie vlečky. Konštruktér predvádza svoje dielo v kombinácii s 11-metrovým návesom. Má jednu nápravu s hydraulickými brzdami a pôvodne vznikol pre úžitkový model GAZ GAZelle, formátom však sadne aj k Lade.

Technická strákna sa nevyhla zmenám

Niva prešla okrem svojej konštrukcie aj ďalšími úpravami. Poháňa ju zväčšený 1,8-litrový motor s maximálnym výkonom 74 kW (100 k), ktorého partnerom je upravená manuálna prevodovka. Štvorkolka zostala zachovaná. Obe nápravy sú vybavené samosvorným diferenciálom, pričom zadná os využíva vzduchové pruženie.

Ďalšie technické parametre sa máme dozvedieť v priebehu najbližších týždňov, Niva sa aktuálne má pripravovať na zisk homologizácie. Rusi chcú totiž špeciálnu verziu legendy vyrábať v malej sérii. Zatiaľ nie je známe, za koľko sa má variant PVR-235710 predávať. Otázna je taktiež dostupnosť. No je viac-menej isté, že v Európe toto auto neuvidíme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov