Nedávno sme tu mali Ladu Niva upravenú ako ťahač návesov, tentoraz sa pozrieme na to, ako dokázali Rusi vyrobiť zo svojej legendy pozoruhodný obytný automobil.

Než sa dostaneme k samotnej nadstavbe, asi by sme sa mohli najskôr zamerať na prepracovanú základnú konštrukciu. Čo je na nej zaujímavé? Ako asi viete, štandardná Niva má samonosnú karosériu, v tomto prípade ju ale v zadnej časti nahradil rebrinový rám. Ide o produkt dcérskej spoločnosti AvtoVAZu s názvom VAZInterServis, preto aj to označenie VIS-2346.

Niva so vzduchovým odpružením

Tým však úpravy podvozku neskončili. Základy pripravil opäť cestovateľ, konštruktér a automobilový nadšenec Petr Gruzdev zodpovedný aj za ťahač Nivy. Tentoraz zmenil zadné zavesenie tak, že kombinuje pozdĺžne uložené listové pružiny pomáhajúce stabilizovať tuhú zadnú nápravu v priečnom smere, k nim ale okrem tlmičov dostanete i vzduchové pružiace jednotky, ktoré dokážu jednak zachovať svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie a zároveň vylepšujú komfort jazdy.

S hotovou nadstavbou je Niva dlhá rovných 4900 mm, široká 1850 mm a vysoká až 2850 mm. Pohotovostná hmotnosť auta stúpla na 1775 kg a aj preto príde majiteľom vhod modifikovaná pohonná jednotka so zvýšeným výkonom.

VIS-2346 je sériovo poháňaný atmosférickým kvapalinou chladeným benzínovým štvorvalcom s objemom 1,7 litra, výkonom 83 koní pri 5000 otáčkach za minútu a maximálnym krútiacim momentom 129 Nm. Niva s týmto motorom dosiahne pri pohotovostnej hmotnosti 1370 kg maximálnu rýchlosť 130 km/h, na stovku zrýchli za 17 sekúnd a jazdí v priemere za 10 litrov na 100 kilometrov.

Aby sa auto lepšie vysporiadalo s väčšou hmotnosťou, Autokemper Prom ponúka objem zväčšený na 1,8 litra a zvýšenie výkonu na rovných 100 koní. K tomu dostanete päťstupňovú manuálnu prevodovku, redukciu, permanentný pohon oboch náprav a uzávierka medzinápravového diferenciálu.

Obytný modul je určený pre troch cestovateľov, aj keď spodné lôžko je určené skôr pre deti, pretože má rozmery len 1650 x 1285 mm. O niečo viac komfortu ponúka horné dvoj-lôžko s rozmermi 2000 x 1600 milimetrov a maximálnym zaťažením 200 kg.

V zadnej časti nájdete okrem kuchynky, odkladacích priestorov a stolíka i toaletu so sprchou. Auto si aj preto nesie zásobníky na vodu. Ten pre pitnú má 60 litrov, pre úžitkovú zasa 40 litrov. Samozrejmosťou je elektrický ohrev, ale nebude vám chýbať ani manuálne ovládaná klimatizácia, plynový sporák či chladnička.

Rusi zároveň dodávajú, že ich rozsiahla izolácia nadstavby v kombinácii s nezávislým vyhrievaním dovoľujú kempovanie až do mínus 20 stupňov Celzia a vďaka klimatizačnej jednotke sa posádka nebude variť ani v 40-stupňových horúčavách. Jediná dôležitá informácia, ktorá nám chýba, je cenovka upravenej Lady Niva, predpokladáme ale, že v porovnaní s cenou auta nebude príliš vysoká a že celý komplet bude v porovnaní s klasickými európskymi karavanmi skoro za drobné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov