Tým samozrejme nechceme povedať, že je na preznačkovaní nejakého automobilu niečo zlé. Deje sa to bežne, koncerny týmto spôsobom pomerne účinne znižujú náklady na vývoj a tým, že sa pohybujeme v segmente úžitkových vozidiel, záleží na originálnom dizajne oveľa menej ako napríklad na praktickosti, prevádzkových nákladoch, ergonómii alebo užitočnom zaťažení.

Podobne ako Renault i Mercedes, aj Nissan ponúkne svoje auto v dvoch základných prevedenia. Čisto pracovne zameraný model s oplechovaným nákladovým priestorom s objemom 3900 litrov a užitočným zaťažením 800 kg dostal názov Townstar van a ešte by vás mohlo zaujímať, že na jeho ťažné zariadenie pripojíte brzdený príves s hmotnosťou 1500 kg.

Nissan

Len dva motory, žiadny diesel

Osobný model sa volá Townstar combi a v základnej konfigurácii ponúkne miesto piatim cestujúcim a batožinový priestor s objemom 775 litrov. Samozrejmosťou je tiež pomerne bohatá výbava, celá plejáda bezpečnostných systémov, ale počítať môžete i s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto či bezdrôtovým nabíjaním telefónov.

Pokiaľ ide o pohonné jednotky, Nissan pôjde tak trochu vlastnou cestou. Na rozdiel od oboch európskych súrodencov neponúkne žiadny diesel a z dvoch verzií preplňovaného benzínového štvorvalca bude predávať len jeho výkonnejšie prevedenie. Inak povedané, pod kapotou Townstaru bude jeden jediný spaľovací motor – „jedna-trojka“ s výkonom 130 koní, maximálnym skrútiacim momentom 240 Nm a emisnou normou Euro 6d-Full.

Nissan

Jedinou alternatívou k zážihovému agregátu bude Townstar s elektromotorom. Práve ten nahradí spomínaný e-NV200 a jeho predné kolesá bude roztáčať jednotka s maximálnym výkonom 122 koní a najvyšším krútiacim momentom 245 newtonmetrov. O energiu sa postarajú lítiovo-iónové články s celkovou kapacitou 44 kWh a podľa výrobcu by to malo stačiť na dojazd 285 kilometrov.

Je pritom zaujímavé, že chladenie akumulátorov dostane v štandardne len auto s príplatkovou palubnou nabíjačkou s výkonom 22 kW, kým k sériovo dodávanej 11-kilowattovej nabíjačke si budete musieť za chladenie priplatiť. Aký bude rozdiel v cene a čo to bude znamenať pre životnosť článkov, ak si chladenie neobjednáte, zatiaľ netušíme, rovnako ako nepoznáme ani ceny benzínového modelu.

Nissan

Predpokladáme ale, že so zverejnením ďalších detailných informácií nebude Nissan dlho váhať, jeho novinka by totiž mala byť na trhu už koncom tohto roka. Ak do „Mestskej hviezdy“ náhodou pôjdete, vedzte, že výrobca vám dá na auto záruku 5 rokov alebo 160 tisíc kilometrov a v prípade elektromobilu záruku na batérie 8 rokov, respektíve identických 160 tisíc km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Nissan