Nový Renault Kangoo, respektíve jeho úžitkový variant Kangoo Van, si dával celkom na čas. Minulú generáciu strieda až po trinástich rokoch, prichádza však s tou najmodernejšou technikou. Auto je postavené na aktuálnej modulárnej platforme CFM, ktorú používa okrem iného aj Clio či Captur a má nákladový priestor s objemom 3,3 až 3,8 metra kubického.

Zaujímavosťou tohto modelu sú napríklad predné dvere otvárajúce sa až v 90-stupňovom uhle alebo verzia Open Sesame, ktorá za 900 eur ponúkne pravý stĺpik B integrovaný do predných dverí. Vďaka tomu bude mať užívateľ po ich otvorení a odsunutí zadných dverí dozadu pred sebou mimoriadne veľký bočný vstupný otvor so šírkou až 1446 milimetrov. A koľko si Renault za novinku účtuje?

Renault

Najlacnejší Kangoo Van Cool stojí 16 550 eur bez DPH alebo tiež 19 860 eur s daňou. Za túto čiastku dostanete preplňovaný benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 102 koní a 200 Nm, ktorý zvládne stovku za 14,5 sekundy, 168 km/h a v priemere jazdí za 6,4 až 7,1 l/100 km. V základnej cene máte napríklad tempomat, centrálne zamykanie, 15“ oceľové disky, tónované sklá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, vyhrievané a elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, ale tiež dažďový a svetelný senzor, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, okná v elektrike, pravé zadné posuvné dvere, upevňovacie body na podlahe alebo plnú plechovú priehradku.

Spomínaný model Cool Open Sesame je drahší o 900 eur a k väčšiemu bočnému nakladaciemu otvoru dostanete sklopné sedadlo spolujazdca umožňujúce prepravu dlhších predmetov (bez Isofixu) a variabilnú delenú priehradku s otočným zadrôtovaným segmentom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zážihovým vrcholom je ten istý štvorvalec naladený na 130 koní a 240 Nm, ktorý významne zlepší dynamiku. Kangoo Van s ním akceleruje z miesta na 100 km/h za 11,8 s a maximálna rýchlosť je 183 km/h. Udávaná spotreba sa prakticky nemení, podľa tabuliek je to 6,4 až 7,2 litra na 100 kilometrov.

Kangoo Van Cool 1.3 TCe 130 je presne o 1000 eur drahší a s DPH vyjde na 21 060 eur. Podobne ako pri 100-koňovom prevedení, aj v tomto prípade si môžete priplatiť za množstvo ďalších prvkov. Napríklad balíček nazvaný Riadenie (obsahuje systém sledovania mŕtveho uhla, rozpoznávania dopravných značiek, aktívneho núdzového brzdenia, automatických diaľkových svetiel, ale dokáže tiež vrátiť auto späť do pruhu) stojí 1200 eur. V cenníku máte hneď šesť paketov s prívlastkom „Parkovanie“ a do auta si môžete objednať navigáciu, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, drevenú podlahu nákladového priestoru, digitálne vnútorné spätné zrkadlo, multimediálny systém, indukčné nabíjanie mobilu či vyhrievané sedadlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Že ide skutočne o úžitkový automobil, dokazuje napríklad nutnosť priplatiť si za airbag spolujazdca a rovnako je nutné prihodiť 315 eur za bočné i hlavové airbagy na oboch stranách. A môžete pátrať v oficiálnom cenníku koľko chcete, iné než oceľové kolesá v zozname nenájdete.

Aby sme mali zoznam motorizácií s cenami kompletný, dlžíme vám ešte dve dieselové pohonné jednotky. V oboch prípadoch ide o štvorvalce 1.5 Blue dCi, ale ten slabší má 75 koní, 230 Nm a stojí 17 150 eur a silnejší 95 koní, 260 Nm a vyjde vás na 17 750 eur. S DPH teda 20 580, respektíve 21 300 eur a ich priemerná spotreba sa pohybuje od 5,2 do 5,8 litra nafty na 100 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Iná DNA

Ako sme spomínali už na začiatku, Express Van je modelu Kangoo Van veľmi podobný, autá boli dokonca predstavené súčasne, ale to je takmer všetko, čo ich spája. Express Van je totiž reinkarnáciou Dacie Dokker a stojí tým pádom na staršej platforme M0, nie je to však presne to isté auto. 

Ide o hĺbkovú modernizáciu s novým interiérom, množstvom asistenčných systémov (stráženie mŕtvych uhlov, zadné parkovacie senzory...) či systémom EasyLink. Aj tento model bude dostupný v osobnej verzii, tá však v Európe nebude dostupná, aby nekonkurovala rovnako koncipovanému Renaultu Kangoo.

Renault

Express Van je vyrábaný v marockom meste Tanger a chce byť kvalitnejším a modernejším autom než bola ekvivalentná Dacia. Aj preto tento model nie je len Dokker s kosoštvorcom na maske chladiča, ale dostal napríklad prepracovaný priečny nosník strechy, upravené nosné prvky prednej časti karosérie, vylepšenú aerodynamiku, kvalitnejšiu zvukovú izoláciu, modifikovanú ventiláciu, výkonnejšie svetlomety, vzadu LED, ale tiež väčšie vonkajšie spätné zrkadlá, zámky dverí integrované do kľučiek, viac odkladacích priestorov a obrovské množstvo ďalších a ďalších prepracovaných či úplne nových detailov.

Cieľom bolo samozrejme ponúknuť lacnejšiu alternatívu k modelu Kangoo Van, skrátka úžitkové vozidlo do firmy za čo najmenej peňazí. A to sa v zásade podarilo. Základný Renault Express Van stojí 11 000 eur bez DPH (13 200 eur s daňou) a to je nielen výrazne menej v porovnaní so západnou Európou, ale dokonca menšia čiastka v porovnaní so susednou Českou republikou (rozdiel je zhruba 375 eur).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V cene máte benzínovú jedna trojku s výkonom 102 koní, šesťstupňový manuál (mimochodom, automat nie je u oboch áut ani za príplatok), užitočné zaťaženie 650 kg, možnosť ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1200 kg a výbavu s názvom Business. Tá obsahuje napríklad ABS s ESP, jeden airbag, centrál, 15“ plecháče, palubný počítač, predné okná v elektrike a posuvné dvere vpravo.

Výbava Cool za 11 800 eur (bez DPH) k tomu pridáva USB porty, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie spätných zrkadiel a digitálne rádio s MP3 a Bluetooth. Za všetko ostatné už musíte priplácať. Dva čelné airbagy, 200 eur. Tempomat, tiež 200. Systém kontroly tlaku v pneu, 60 eur. Iný než biely lak, 150 eur. Hmlovky, 150 eur. Plnohodnotná rezerva, 100 eur. Je toho celkom dosť, takže bude lepšie, ak sa na podrobnosti v cenníku pozriete sami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Iné zážihové motory nečakajte, aj v tomto prípade však máte možnosť vybrať si jednu z dvoch výkonových verzií naftového motora 1.5 Blue dCi. Slabšia 75-koňová stojí 12 000 eur, silnejšia 95-koňová 13 300 eur (obe ceny bez dane) a nie je dostupná v základnej výbave Business.

Trochu netradičný je potom Renault Express Van 1.5 Blue dCi 75 s názvom Eco leader za identických 12 tisíc eur bez DPH, ktorý má podľa tabuliek približne o pol litra nižšiu spotrebu než štandardný model bez prívlastku eko, vodič však bude musieť strpieť maximálnu rýchlosť obmedzenú na 100 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Renault SK