Svet obytných áut a karavanov si často žije vlastným životom. So svetom bežných osobných a úžitkových áut ho však spája snaha o minimalizáciu emisií z prevádzky a už aj snahy o elektrifikáciu. Jednou z „lastovičiek“ uberajúcich sa týmto smerom je aj nový Challenger X ElectriX s tzv. duálnym pohonom. Okrem možnosti čisto elektrického, alebo naftového pohonu, však prináša aj jednu obrovskú výhodu, ktorú by každý rok ocenili tisícky karavanistov po celom svete.

Nie je 4x4 ako 4x4

Výrobcom tejto zaujímavej obytnej dodávky je koncern Trigano, ktorého konštruktéri využili veľmi podarený technický základ nového Fiata Ducato a ďalej ho upravili. Pohon predných kolies zabezpečuje tradičný prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,2 l naladený na 103 kW/140 k alebo až 132 kW/180 k (podľa želania, s možnosťou kombinácie s osemstupňovou automatickou prevodovkou), zatiaľ čo zadné kolesá poháňa samostatný trakčný elektromotor naladený ma max. výkon 90 kW/122 k. Ten čerpá energiu z batérie s kapacitou 37 kWh a hmotnosťou 300 kg (uložená medzi nápravami). Ako však výrobca upozorňuje, nový Cahallenger X ElectriX to nijako neobmedzuje v doložnosti, pretože využíva nový legislatívny limit celkovej hmotnosti áut zvýšený z 3500 kg na 4250 kg (pri zachovaní možnosti šoférovania s vodičským oprávnením sk. B). Nie je to však plnohodnotný plug-in hybrid ako ho poznáme, pretože obidva pohony nedokážu poháňať kolesá súčasne. Buď teda idete na naftu, alebo na elektriku (preto označenie duálny pohon). Zásadná výhoda pohonu všetkých kolies však zostáva. A hoci nezaberajú všetky súčasne, aj možnosť vyhrabať sa z blata buď prednými alebo zadnými kolesami by každý rok ocenilo mnoho karavanistov, ktorým sa už stalo, že niekde so svojou obytnou dodávkou uviazli. Kombinovaný dojazd takto motorizovaného obytného Ducata je 900 km. A cena? Záleží od zvolenej výbavy, či dĺžky (v ponuke sú dve dĺžka karosérie), základ však začína tesne nad hranicou 100 000 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov