Dekarbonizácia nákladnej dopravy a ťažkej techniky má už dnes niekoľko podôb. Že má medzi nimi svoje miesto aj hybridná technika s možnosťou externého dobíjania trakčnej batérie dokazuje aj plug-in hybridný hasičský špeciál vybavený pohonom Scania. Práve hasičská technika je špeciafickou oblasťou s mimoriadne náročnými požiadavkami na operatívne nasadenie, výkony, ale aj znižovanie emisií. Najmä ak sa bavíme o hasičských špeciáloch pre letiská s vysokým emisným zaťažením. Scania spolu s výrobcom podvozkov Titan Spezialfahrzeugbau GmbH prichádza s riešním, ktoré má údajne budúcnosť.

1150 koní v záprahu

Nový hasičský špeciál z ich spoločného vývoja nesúci kompletné označenie Titan T39-770 6×6 HYBRIDdrive prináša plug-in hybridný pohon kombinujúci naftový osemvalec Scania DC16 386 (16,4 l V8, max. výkon 566 kW/770 k) a trakčný elektromotor Scania Electric-Power-Train so špičkovým výkonom 280 kW/380 k a trvalým výkonom 230 kW/313 k. Výsledný kombinovaný výkon hnacej sústavy auta je až 846 kW/1150 k. Elektromotor čerpá energiu s li-ion akumulátora s celkovou kapacitou 104 kWh. „Využili sme tu technológiu vyvinutú pre naše nákladné autá a autobusy a vytvorili komplexný pohonný systém vyhovujúci aj špecifickým požiadavkám tohto segmenu,“ hovorí Tommy Johnson zo Scanie. Plug-in hybridný systém sa vyznačuje mimoriadne pohotovou reakciou a nadpriemernou dynamikou, ktorá je pri letiskových hasičských špeciáloch veľmi žiadúca. Podľa Scanie je tento druh pohonu ideálny práve na dekarbonizáciu hasičskej techniky s takto špecifickým spôsobom používania.

zdroj: Scania news