Bionafta vyrobená z nefosílnych zdrojov (napríklad z rastlinných olejov ako repkový olej) je cestou, ako pri technológiách súčasných naftových motorov podstatným spôsobom znížiť produkciu oxidu uhličitého počas dopravy tovarov a služieb. Podľa predstaviteľov automobilky Volvo samozrejme záleží od suroviny použitej na jej výrobu, no úspora CO2 produkovaného ich naftovými motormi upravenými na použitie bionafty B100 sa pohybuje v rozsahu 30 – 70 %.

Zákazníci ju chcú, tak im to ponúkame

"Naši zákazníci žiadajú riešenia na zníženie emisií CO2 a obnoviteľné palivá sú pre nich atraktívnou možnosťou – je to jednoducho účinný spôsob, ako okamžite znížiť emisie CO2 v doprave," hovorí Jan Hjelmgren, riaditeľ produktového manažmentu a kvality spoločnosti Volvo Trucks. "Ako globálny výrobca nákladných vozidiel musíme pokryť širokú škálu dopravných potrieb a trhových podmienok. Preto investujeme nielen do nových technológií, ale aj do riešení, ktoré dekarbonizujú dopravu v krátkodobom aj dlhodobom horizonte," dodáva Hjelmgren.

B100 je teraz k dispozícii pre široký výber motorov v modeloch Volvo FL, FE, FM, FMX, FH a FH16. Súčasná ponuka stredne ťažkých a ťažkých nákladných vozidiel Volvo je vybavená pohonnými jednotkami fungujúcimi na naftu, bionaftu, HVO (hydrogenované rastlinné oleje), stlačený zemný plyn (CNG), skvaplnený zemný plyn (LNG), bioplyn CNG a bioplyn LNG, a elektrinu. Všetky naftové motory značky Volvo Trucks sú navyše certifikované aj na prevádzku s palivom HVO100. HVO (hydrogenované rastlinné oleje) je v podstate biopalivo, ktoré sa dá vyrábať z rôznych materiálov, ako sú rastlinné oleje, ale aj z odpadových produktov. Naftový motor na obnoviteľné palivá je jedným z troch pilierov stratégie dekarbonizácie spoločnosti Volvo Trucks, ďalšími dvoma piliermi sú podľa Volva batériové elektrické a palivové články na báze vodíka. Táto stratégia údajne podporuje cieľ spoločnosti, aby všetky predávané nákladné vozidlá Volvo mali do roku 2040 nulové emisie.

zdroj: Volvo Trucks