Čína sa snaží so svojimi produktami presadiť na všetkých významných medzinárodných trhoch, zatiaľ však dieru do sveta veľmi neurobila. Významne sa jej s osobnými i nákladnými autami darí predovšetkým v domácich podmienkach, kde postupne vytláča najznámejšie koncerny, v Európe, Spojených štátoch či Japonsku však toho veľa nepredáva.

Ešte nemej úspechov má na svojom konte, pokiaľ ide o export autobusov do vyššie spomenutých regiónov, čínske firmy by však chceli zmeniť aj tento stav. Jednou z prvých lastovičiek, ktoré chcú niečo také urobiť, je koncern Jiangsu Yaxing Automobile, presnejšie povedané jeho dcérska spoločnosť Asiastar.

V Európe príliš známa nie je, existuje však už od roku 1952 a autobusy vyrába od druhej polovice 80. rokov. Od roku 1996 do 2006 Jiangsu spolupracuje s európsko-americkým zoskupením DaimlerChrysler, dnes ale ide o plne samostatnú firmu.

Že Číňanom úmerne s pribúdajúcim časom rastú krídla i ambície, dokazuje práve najnovší projekt luxusného autobusu Asiastar 9X-3, ktorý bol nedávno odhalený na obchodnej konferencii v meste Jang-čou, kde má táto značka svoje hlavné sídlo.

Technické detaily novinky momentálne nepoznáme, tými sa zástupcovia Asiastaru nepochválili, sú však pyšní na to, že im dizajn autokaru navrhlo štúdio Pininfarina v spolupráci s tímom vlastných návrhárov. Taliani majú už pár rokov svoju pobočku i v Šanghaji, takže kooperácia asi nebola logisticky zložitá, pričom výsledný produkt vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi moderne.

V interiéri, predovšetkým v priestore pre cestujúcich nechýba ambientné osvetlenie, všetky sedadlá sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi, mäkkými hlavovými opierkami a zaujme tiež pracovisko vodiča, ktoré bolo navrhnuté tak, aby všetky dôležité ovládacie prvky boli naklonené k obsluhe, prípadne ju obklopovali tak, aby boli ľahko dostupné. Samozrejmosťou je klimatizácia a minimálne na fotografiách sa zdá, že medzi jednotlivými lavicami je skutočne dosť miesta na to, aby tu mali dostatok pohodlia i vyšší cestujúci.

zdroj: Carscoops