Nosí nápisy Intensivbus, čo by sme mohli preložiť ako skratku z „autobus intenzívnej starostlivosti“, svojim spôsobom však ide o sanitku atypického formátu XXL. Vznikla z predvádzacieho vozidla, presnejšie nízkopodlažného modelu Setra 415 LE (Low Entry), ktorý mal kedy 43 miest na sedenie, teraz však jeho interiér vyzerá o dve triedy viac hi-tech.

Dvojnápravový autobus je poháňaný preplňovaným vznetovým radovým šesťvalcom Mercedes OM 936 s objemom 7,7 litra a vstrekovaním common-rail. Jeho maximálny výkon je 299 koní pri 1800 otáčkach za minútu a krútiaci moment vrcholí hodnotou 1200 newtonmetrov pri 1200 ot./min.

Setra

Motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Mercedes GO 190-6 a pohonný reťazec dopĺňa 350-litrová nádrž na naftu a 23-litrová dodatočná náplň AdBlue systému selektívnej katalytickej reakcie, vďaka ktorej agregát plní emisnú normu Euro VI. O spomalenie sa naopak starajú vzduchové brzdy doplnené brzdovými kotúčmi vpredu i vzadu.

Neu-Ulm pre Ulm

Nová nemecká maxi-sanitka má dĺžku 12,33 m, výšku 3,35 m, šírku 2,55 m a jej nápravy sú od seba vzdialené 6,33 metra. Transformácia z autobusa trvala pol druha mesiaca a je výsledkom práce zamestnancov továrne Daimler Buses v meste Neu-Ulm. To leží na pravom brehu Dunaja v Bavorsku, pričom vozidlo bude slúžiť (nielen) na druhej strane rieky, v Ulme, ktoré pre zmenu patrí tretej najväčšej spolkovej krajine Bádensko-Württembersko.

Setra

Ústrednou časťou Intensivbusu jazdiaceho v službách nemeckého Červeného kríža sú pochopiteľne štyri elektro-hydraulicky ovládané sklopné nosidlá a okrem nich je na palube miesto pre sedem členov záchranárskeho tímu, teda lekárov, sestričky a ďalší zdravotnícky personál. A pretože tu máme JIS-ku, tomu zodpovedá aj ďalšie vybavenie.

Setra dostala štyri pľúcne ventilačné jednotky, rovnaký počet monitorov vitálnych funkcií, ultrazvuk a analyzátor krvných plynov POCT. Samozrejmosťou je množstvo úložných priestorov na lieky, nástroje, kyslíkové prístroje, ochranné odevy a kvôli súkromiu sú na oknách diskrétne tmavé fólie.

Priestor pre vodiča a jeho spolujazdca, ktorí majú k dispozícii ovládanie výstražnej sirény a nenahraditeľných modrých majákov, je hermeticky oddelený od kabíny pre pacientov. Kvôli tomu bol upravený separátny ventilačný systém s klimatizáciou a pozoruhodná je tiež kvôli dezinfekcii podlaha autobusu potiahnutá špeciálnym ľahko udržiavateľným povrchom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Setra