Znižovanie emisií produkovaných hromadnou autobusovou dopravou je stále veľmi aktuálnou témou. Výrobcovia sa preto snažia robiť maximum, aby ich znížili v čo najväčšej miere. Veľmi účinným spôsobom je uvádzanie batériových elektrických autobusov do prevádzky, majú totiž veľkú výhodu nulovej produkcie lokálnych emisií (emisií produkovaných priamo autobusom). Elektrický autobus však môže mať rôznu podobu. Energiu totiž nemusí čerpať len z trakčných batérií, v prípade vodíkového pohonu si ju vie vyrobiť priamo na palube v palivových článkoch. Setra predstavila svoj príspevok do tohto segmentu.
Takmer 50 kg vodíka na 800 km
Spoločnosť Daimler Buses testuje svoj prvý autokar s pohonom na palivové články na báze vodíka. Ako oznámilo vedenie spoločnosti, do konca desaťročia plánuje mať vo svojom portfóliu najmä autokary s elektrickým pohonom na batérie, ďalším krokom však má byť sériová výroba diaľkových autobusov s palivovými článkami. Technológia autobusu H₂ Coach je do značnej miery založená na pohonných komponentoch nákladného vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck s palivovými článkami od materskej spoločnosti Daimler Truck, dojazd autobusu H₂ Coach s plnými nádržami na vodík je však minimálne 800 km. Srdcom 13,9 metra dlhého autobusu s modelovým označením S 517 HD je kombinácia dvoch vodíkových nádrží s celkovou kapacitou 46 kg a palivových článkov Cellcentric. Palivový článok s celkovým výkonom 300 kW premieňa vodík na elektrickú energiu, ktorá poháňa trakčný elektromotor s trvalým výkonom 320 kW/435 k a maximálnym výkonom 400 kW/544 k. Krútiaci moment má hodnotu 1368 Nm (krátkodobo až 2470 Nm). Vďaka technológii pohonu s nulovými emisiami predstavuje koncepčný autobus Setra ComfortClass sľubnú alternatívu k vozidlám s dieselovým motorom, pretože má nielen tichý pohon, ale tiež významne prispieva k zlepšeniu kvality ovzdušia v mestách a dovolenkových oblastiach. V porovnaní s batériovými elektrickými autobusmi sa autokar vyznačuje aj dlhším dojazdom a kratšími časmi tankovania.
Spoločnosť Daimler Buses má jasný elektronický plán elektrifikácie svojich vozidiel vo všetkých segmentoch. V súlade s dvojitou stratégiou materskej spoločnosti Daimler Truck sa spoločnosť Daimler Buses spolieha na technológie na báze batériových elektrických aj vodíkových pohonov.
zdroj: Daimler Truck