Nástup elektrických autobusov na európske cesty zatiaľ síce nie je nijak hromadný, no predpokladom je, že už čoskoro bude väčšina autobusových parkov v EÚ plne elektrifikovaná. S tým samozrejme úzko súvisí aj budovanie nabíjacej infraštruktúry a servisného zázemia. Lenže tak ako teraz elektrické autobusy pribúdajú, tak ich budeme musieť jedného dňa ekologicky zošrotovať a zrecyklovať. V prípade elektromobilu tak do hry navyše vstupe aj ekologická likvidácia ich li-ion batérie (prípadne recyklácia iných technológií trakčných batérií).

My to za vás urobíme

Spoločnosti Iveco Group a BASF podpísali dohodu, podľa ktorej sa BASF postará o trakčné batérie elektrických vozidiel Iveco Group po skončení ich životnosti. Rozhodnutie je súčasťou stratégie cirkulárnej ekonomiky nazvanej 4R (repair, renovation, re-use, recycle) s cieľom predĺžiť životnosť akumulátorov a zároveň zabezpečiť nielen ich ekologickú recykláciu po skončení životnosti, ale aj maximálnu efektivitu pri opätovnom využití vzácnych kovov použitých pri ich výrobe. Nová dohoda sa týka batérií z ľahkých úžitkových áut, autobusov, aj ťažkých nákladných áut koncernu Iveco Group. Spoločnosť BASF sa postará o zber batérií od zákazníka, ich bezpečnú prepravu, aj samotnú recykláciu v rámci celej Európy.

zdroj: Iveco Group