Nový dizajn autobusov by mnohí mohli považovať za pomerne jednoduchú zmenu. Základné tvary karosérií sa predsa už roky nemenia a líšia sa len v detailoch. V skutočnosti je však tvar karosérií pre dizajnérov autobusov veľkou výzvou. Pri zachovaní priority veľkosti vnútorného priestoru a bezpečnosti sa totiž musia pasovať so stále vyššími nárokmi na aerodynamiku a výhľad z miesta vodiča, čo s neustále pribúdajúcimi legislatívnymi požiadavkami rozhodne nie je jednoduché. Spoločnosť Iveco Bus však nezostáva stranou, naopak, na salóne Busworld 2023 predstavilo svoju novú identitu.

Celá expozícia Iveco Bus bola symbolicky nasvietená do modrých odtieňov typických pre novú generáciu autobusov Iveco.

Viac modrej, nové logo a výlučne LED

Ako Iveco zdôrazňuje, aj v novom dizajne si zachováva odkaz na pôvodnú značku, ktorá sa zrodila už v roku 1975. Verejnosť sa má pripraviť na dynamickejší dizajn prednej časti autobusov s „energicky modrým“ farebným zábleskom v písmene E, výlučne LED svetlomety, novú grafiku loga a v prípade elektrických autobusov aj inak koncipovanú ochranu trakčných batérií na streche. Čo je však dôležitejšie, nový dizajn prednej časti sa vyznačuje aj integráciou nových zariadení ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) spĺňajúcich požiadavky nariadení GSR (General Safety Regulation) vstupujúcich do platnosti v júli 2024.

Konkrétne to znamená príchod týchto nových systémov:

MOIS (Moving Off Info System) – radar krátkeho dosahu v prednej časti schopný identifikovať zraniteľných účastníkov cestnej premávky
ISA (Intelligent Speed Assist) – predná kamera schopná rozpoznať príjazd do mestských a obývaných oblastí a obmedzenie rýchlosti (porovnávané s jednotkou GPS vo vozidle). Súčasťou systému upozorňujúceho zatiaľ len akusticky a opticky signálmi na palubnej doske je aj svetelný senzor automaticky zapínajúci stretávacie svetlá.
BSIS (Blind Spot Info System) – dva radary krátkeho dosahu na pravej časti autobusu sledujúce mŕtve uhly a upozorňujúce na chodcov, cyklistov a motocyklistov blížiacich sa k autobusu z pravej strany.
TPMS (Tyre Pressure Monitoring) – klasický systém sledovania tlaku v pneumatikách
REV (Reversing Detection) – zadná kamera umiestnená na pravej strane sledujúca priestor za autobusom
ESS (Emergency Stop Signal) – systém núdzového brzdenia a aktivácia núdzových výstražných smeroviek pri prudkom brzdení
DDAW (Driver Drowsiness Attention Warning) – vyhodnocuje bdelosť vodiča a upozorňuje ho na prípadnú únavu.
ALC (Alcohol Interlock Preparation) – továrenská predpríprava na inštaláciu dychového analyzátora
Cyber Security – ochrana riadiacich jednotiek mechanickým zámkom a softverovou bránou firewall chrániacou pred náhodnými alebo škodlivými udalosťami.

zdroj: Iveco Bus