Technologický a technický vývoj idú neustále dopredu a rovnako ako v oblasti osobných, či nákladných áut, sa prejavujú aj pri vývoji autobusov. Práve tie tvoria pomyselný prienik medzi svetom osobnej a nákladnej dopravy, pričom nároky na bezpečnosť sú tu rovnako vysoké, ako pri osobných autách. A presne ako medzi klasickými autami a kamiónmi, aj medzi autobusmi sa začínajú vo väčšom presadzovať aj digitálne spätné zrkadlá. Ich použitie by malo priniesť samé výhody.

Aeodynamický tvar a menšie rozmery kamier by sa mali postarať aj o nižšiu spotrebu paliva.

ČO SI MYSLÍTE O DIGITÁLNYCH SPÄTNÝCH ZRKADLÁCH?
  • Dobrý nápad, sú jednoznačným prínosom ( 17% )

     

  • Neviem, počkám si na praktickú skúsenosť ( 28% )

     

  • Klasické spätné zrkadlá sú lepšie ( 55% )

     

Odpovedalo 29 ľudí  

„Digitálne“ Setry

Digitálna novinka Setry dostala pomenovanie MirrorCam a podľa jej konštruktérov má predstavovať pokrok vo všetkých oblastiach. Vďaka menším rozmerom kamier znižuje odpor vzduchu, čím v dlhodobom horizonte znateľne zníži spotrebu. Výhodou má byť aj to, že kamery menej vyčnievajú za okraje autobusu, čo zjednodušuje manévrovanie v úzkych priestoroch a nehrozí ich poškodenie (v prípade klasických spätných zrkadiel vraj častý problém). V tme navyše zlepšujú rozhľad dozadu, pretože vďaka neustále vylepšovanému softvéru aj optike dokážu zobraziť priestor za autobusom aj v tme. V neposlednom rade sa spätná kamera údajne aj menej špiní počas jazdy po špinavých vozovkách a počas dažďa , či sneženia (zásluhou menšej plochy šošovky). Novinka má byť voliteľná a zatiaľ vždy len ako príplatková alternatíva ku klasickým spätným zrkadlám. Či sa však rozšíri vo väčšom a neskôr úplne vytlačí klasické zrkadlá, ukážu až praktické skúsenosti a čas. 

Šosovka digitálneho spätného zrkadla je krytá, takže by sa nemala špiniť ani počas jazdy v daždi, či snehu.