Výhodou elektrických štvorkoliek je fakt, že medzi prednou a zadnou nápravou nepotrebujú mechanické prepojenie. Jednoducho konštruktéri k druhej náprave pripevnia ďalší elektromotor a na svete je štvorkolka. Tá na rozdiel od bežnej spaľovacej ani nemusí mať vyššiu spotrebu, keďže sa neroztáčajú ďalšie hriadele, ale elektromotor sa pripojí len v potrebných situáciách.
Výsledkom je teda len nepatrne vyššia pohotovostná hmotnosť a točiace sa poloosy. Takto na to išiel aj Ford so svojim E-Transit Custom AWD. Keďže elektrický Transit Custom využíval na pohon zadný elektromotor, verzia AWD len doplnila ďalší k prednej náprave.
Ford Transit Custom by mohol byť prvým v triede
Automobilka novinku uvedie na trh až začiatkom budúceho roka, preto zatiaľ nepoznáme jej cenu ani výkonové a dynamické parametre. Ak to Ford stihne, bude pravdepodobne prvý medzi konkurenčnými dodávkami. U nás je dostupný elektrický Transit Custom so 64 kWh batériou, zadným pohonom a 100 kW (136 k) alebo 160 kW (218 k) motorom. Ten základný vychádza na 39 390 eur bez DPH, verzia AWD bude o niečo drahšia.
Zdroj: Ford