Z náhodných nezávislých testov v rôznych servisoch vyplýva, že celkom bežne má až polovica automobilov zvodnatenú, teda nevyhovujúcu brzdovú kvapalinu. Čo to znamená?

V prvom rade ide samozrejme o signál zanedbávanej údržby, a to napriek tomu, že náhradný spotrebný „materiál“ vôbec nie je drahý. Zároveň to ale naznačuje, že vlastníci vozidiel hazardujú nielen s technickým stavom svojej techniky, ale navyše celkom zbytočne i s bezpečnosťou prevádzky.

Prečo je dôležité pravidelne meniť brzdovú kvapalinu, ako vyberať jednotlivé produkty a čo sa deje v brzdovom systéme, ak tento triviálny servisný úkon zanedbávate, nájdete komplexne spracované na našej druhej partnerskej internetovej stránke Topspeed.sk. My sa zatiaľ budeme venovať novinke s názvom Fuchs MAINTAIN DOT 514 LV.

Že ste o DOT 514 LV ešte nepočuli? Pochopiteľne ani ste nemohli, ide o obchodný názov a Fuchs tým chce dať najavo, že sa im podarilo do jedného celku spojiť kvality produktov tried DOT4 LV a DOT 5.1.

Novinka je špeciálne vyvinutá pre vozidlá so systémami ABS a ESP.

Výrobca pripomína, že jeho nová brzdová kvapalina spĺňa dnes najvyššiu možnú špecifikáciu ISO 4925 Class 7, čo znamená, že s rezervou spĺňa suchý bod varu 260 stupňov Celzia, mokrý bod varu 180 stupňov Celzia a má vynikajúcu (teda nízku) viskozitu aj pri teplotách mínus 40 °C.

MAINTAIN DOT 514 LV bola špeciálne vyvinutá pre najmodernejšie vozidlá s protiblokovacím systémom ABS a stabilizačným programom ESP, pričom okrem bežných osobných i úžitkových automobilov ju môžu samozrejme používať aj poľnohospodárske či lesné vozidlá a mnohé ďalšie stroje.

Nezávislé testy ukazujú, že až polovica automobilov jazdí so znehodnotenou starou brzdovou kvapalinou.

Fuchs hovorí, že DOT 514 LV chráni hydraulické brzdové i spojkové systémy tým, že bráni vzniku úsad, kalov a korózie a zároveň je plne kompatibilný so všetkými obvyklými materiálmi uvedených konštrukčných celkov.

Výrobca dodáva, že nová kvapalina svojim zložením jednak odoláva vzniku bublín vďaka spomínanému vysokému suchému i mokrému bodu varu a zároveň jej excelentná tekutosť zaručuje i správnu funkčnosť aj pri extrémne nízkych teplotách. Práve nízka viskozita je tiež zárukou kompatibility a výborných reakčných časov v automobiloch vybavených stabilizačným systémom.

Brzdová kvapalina by sa mala preventívne meniť každé dva roky bez ohľadu na počet najazdených kilometrov.

Mimochodom, keď už hovoríme o kvalite a funkčnosti, za zmienku určite stojí aj výpis špecifikácii, ktoré nová brzdová kvapalina Fuchs MAINTAIN DOT 514 LV spĺňa. Minimálne vám to môže uľahčiť orientáciu pri výbere, respektíve dostanete jasnú odpoveď o kompatibilite s vašim vozidlom.

- BMW QV 34001

- FORD M6C65-A2

- GM Europa GMW 3356

- MB 331.0

- PSA S71 2114

- RENAULT 41-02-001/--H

- VW TL 766-Y, 766-Z

zdroj: Fuchs