Nový Casper je na domácom kórejskom trhu obrovský hit, ktorý si v prvý deň kúpilo takmer 20 tisíc zákazníkov. Nie divu. Miniatúrny crossover je tam dostupný v základe za zhruba 10 tisíc eur, za ktoré dostanete 3595 mm dlhé, 1595 mm široké a 1575 mm vysoké štvormiestne autíčko s rázvorom 2,4 metra. A najnovšie vám ho Hyundai predá aj v úžitkovom prevedení s dodatkom Van.

Rozmery „oholeného“ modelu ostali v zásade rovnaké, pričom zvonka sa od bežného prevedenia odlišuje len 15-palcovými plechovými oceľovými diskami, chýbajúcim strešným nosičom a jednoduchším lakovaním.

Ten hlavný rozdiel samozrejme objavíte po otvorení dverí. Zozadu zmizli sedačky a z bezpečnostných dôvodov sú predné sedadlá i všetky okná od nákladu oddelené oceľovými mrežami. Za zadnými dverami nájdete nákladový priestor s maximálnym objemom 940 litrov, čo na auto tejto veľkosti vôbec nie je zlé číslo.

Pod prednou kapotou ľahkého úžitkového vozidla pracuje litrový atmosféricky plnený trojvalec s výkonom 56 kW (75 koní), krútiacim momentom 95 newtonmetrov a silu pohonnej jednotky prenáša na predné kolesá štvorstupňová automatická prevodovka.

V Kórei sa Casper Van predáva za cenu základného osobného modelu, pričom v jeho výbave musíte oželieť nielen zadnú lavicu, ale tiež dotykovú obrazovku multimediálneho systému a pár ďalších detailov. V skutočnosti však Van nie je taká „socka“, ako by sa mohlo zdať.

V jeho výbave nájdete diódové svetlá, zadné parkovacie senzory, 4,2-palcový digitálny prístrojový panel, bluetooth, konektor USB, dva reproduktory, tempomat a dokonca automatický systém prepínania diaľkových svetiel, asistenta, ktorý vás podrží v jazdnom pruhu či techniku schopnú zabrániť kolíziám automatickým brzdením.

Príplatková výbava potom ako keby vypadla z ktoréhokoľvek luxusného auta vyššej triedy. Objednať si môžete vyhrievané i ventilované sedadlá čalúnené kožou, vyhrievaný volant, elektro-chromatické spätné zrkadlá, pozdĺžne nosníky strešného nosiča či iný predný nárazník.

Trochu komplikovanejšie to je, pokiaľ ide o predaj tohto auta mimo domáci trh. Kórejci sú na konkrétne informácie pomerne skúpi, s ohľadom na stále menšiu ponuku malých áut v Európe je však veľmi pravdepodobné, že sa toto auto môže raz objaviť aj u nás. Tým skôr, že pre úžitkové modely sú emisné limity predsa len o niečo benevolentnejšie. Háčik je akurát v tom, že Hyundai bude chcieť najprv uspokojiť hlad domácich motoristov, takže termín možného exportu do EÚ je teraz vo hviezdach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Hyundai