Elektrické úžitkové autá si pomaly ale iste budujú svoje miesto na trhu. Uplatnenie nájdu najmä v mestských aglomeráciách a oblastiach, kde je vjazd áut s konvenčnými spaľovacími motormi zakázaný, alebo výrazne obmedzený drahším mýtom. Nie je tajomstvom, že v budúcnosti bude práve mýto nástrojom, ktorým chcú jednotlivé krajiny regulovať jazdy autami so spaľovacími motormi. Bez ohľadu na to však dopyt po ľahkých úžitkových autách s elektrickým pohonom rastie už aj v súčasnosti. Jednotliví výrobcovia preto postupne rozširujú svoj sortiment elektrických dodávkových áut. Najnovším "slovenským" prírastkom na poli elektrických úžitkových áut je čínsky BYD ETP3.

Max. rýchlosť úžitkového ETP3 je 100 km/h, počítať však musíte s normovaným dojazdom tesne nad hranicou 200 km (v meste údajne 275 km).

45 kWh za 30-tisíc

Na slovenský trh vstupuje prostredníctvom slovenského dovozcu elektrická dodávka BYD ETP3. Pod krkolomným označením typickým pre čínsku produkciu hľadajte kompaktnú dodávku s celkovými rozmermi 4460 x 1720 x 1875 mm, pohotovostnou hmotnosťou 1640 kg a schopnosťou odvieť ďalších 780 kg. Rekordér to teda v oblasti užitočnej hmotnosti nebude, zaujať by však mal cenou štartujúcou tesne pod 30 000 eur. Za ňu dostanete v podlahe umiestnený tenký LiFePO4 akumulátor s kapacitou 44,9 kWh a trakčný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi s max. výkonom 100 kW (136 k) a trvalým výkonom 35 kW (48 k). Krútiaci moment má maximum na 180 Nm. Táto kombinácia zaručuje autu normovaný dojazd 233 km (v meste 275 km). BYD ETP3 môžete nabíjať aj na jednosmernej DC rýchlonabíjačke výkonom 50 kW, pri nabíjaní striedavým prúdom zvládne jeho palubná nabíjačka nabíjací výkon 6,6 kW. Podľa údajov výrobcu by sa z 20 na 100 % mala baterka na DC nabíjačke nabiť už za polhodinu, pri AC nabíjaní by to malo trvať 5,5 hodiny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov