Rozmach internetového obchodu a kuriérskych služieb spojených s doručovaním zásielok priamo zákazníkom prišiel najmä v čase pandémie. Zákazníci si na internetové nákupy však zvykajú v stále väčšej miere a tak nám na cestách neustále pribúdajú kuriérske dodávky plné rôznych balíkov. Na tento trend reagujú aj výrobcovia ľahkých úžitkových áut, ktorí svoje dodávky stavajú presne podľa požiadaviek doručovateľských spoločností. Luxemburská spoločnosť B-ON však ide ešte ďalej a viac ako na samotné auto, či podvozok, sa sústreďuje na nadstavbu prevážajúcu balíky.

Rozriedi, zaeviduje, aj vydá

Nová elektrická dodávka dostala pomenovanie Pelkan, odvezie dvojčlennú posádku a pri celkovej dĺžke 5715 mm (z toho rázvor 3378 mm) disponuje dostatočne veľkou doručovateľskou nadstavbou. O pohon kuriérskeho auta sa stará trakčný elektromotor s max. výkonom 118 kW (160 k) a maximálnym krútiacim momentom 256 Nm. Jej maximálna rýchlosť je 120 km/h, čo je pre určenie auta údajne viac než dostačujúce. O energiu sa stará akumulátor s kapacitou 43 kWh, prípadne za príplatok 54 kWh (s ním má Pelkan avizovaný dojazd 250 km).

Zaujímavejšia ako „podvozok“ je však samotná nadstavba vybavená premysleným rotačným mechanizmom s automatizovanými poličkami, ktoré dokáže „mozog“ nadstavby podľa GPS súradníc a systému adries zákazníkov presne usporiadať podľa poradia a pripraviť tak k výdajnému okienku konkrétny balík ešte skôr, než príde vodič k zákazníkovi. Systém navyše balík automaticky zaeviduje a potvrdí prijatie zákazníkom. Podľa tvorcov dokáže tento systém v konečnom dôsledku denne ušetriť až hodinu pracovného času, ktorý by inak vodiči stratili hľadaním správneho balíka. Kuriérsky Pelkan je pripravený pre sériovú výrobu, ktorá by sa mala rozbehnúť ešte v priebehu roka 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov