Samotná automobilka si na spoluprácu pozvala Trailer Dynamics a spolu úspešne otestovali elektrickú jazdnú súpravu, respektíve náves s elektrickým pohonom a k tomu ťahač s bežným vznetovým motorom. Takáto kombinácia jazdila v okolí továrne Dingolfing a aj dlhšie vzdialenosti medzi mestom Mamming v Dolnom Bavorsku a továrňou v Lipsku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nabíjanie aj DC prúdom

Náves od Trailer Dynamics má vlastný akumulátor a elektricky hnanú nápravu. Pri testoch zistili výrazne zníženie spotreby paliva ťahača, vďaka čomu ušetrili približne 46 % paliva na krátkej a viac ako 48 % paliva na dlhšej trase. Výhodou je tiež fakt, že aj s vybitým akumulátorom môže súprava ďalej jazdiť, keďže naftový motor bude stále v prevádzke. Elektrický náves má hnanú strednú nápravu a akumulátor uložený medzi nápravami a ojom. Nabíjací výkon má pri DC až do 160 kW a samotný akumulátor má modulárnu kapacitu 400 alebo 600 kWh. Celý systém samozrejme musí komunikovať s ťahačom a pomáha mu obzvlášť pri rozbehoch a jazde do kopca.

Počas testu prešli na diaľniciach a hlavných cestných ťahoch denne 250 km, to sa stále rozprávame o krátkych trasách. Na tých dlhších mali reálnu záťaž 16 ton a prevážali moduly pre elektromobily na vzdialenosti až 450 km a to prevažne po diaľniciach. BMW tvrdí, že batériu nabíjalo 100 % zelenou energiou. Pri takomto využití by mohli znížiť ročné emisie CO2 o 120 ton na jednu takúto jazdnú súpravu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Až 100 % zníženie CO2 by mohli dosiahnuť vďaka použitiu elektrického ťahača, čo testovali v posledný deň skúšky. Vtedy elektrický ťahač Volvo najazdil bez potreby nabíjania 600 km. Problémom takéhoto riešenia je vyššia hmotnosť návesu a teda aj nižšia užitočná hmotnosť, ktorú by mala kompenzovať výnimka v EU na vyššiu celkovú hmotnosť.

Zdroj: BMW