DAF nespí na vavrínoch a modernizuje, čo mu sily stačia. Najnovšie posiela na trh nový DAF XB, čo je v podstate zmodernizovaný a podstatne vylepšený DAF LF. Stredne ťažké nákladné auto v triede 7,5 – 19 t prináša lepšiu výbavu, novú techniku, upravený dizajn a najmä elektrickú verziu DAF XB Electric určenú na bezemisnú mestskú a medzimestskú prepravu tovarov. Pre záujemcov o naftové motory sú samozrejme v ponuke aj verzie s novými naftovými motormi Paccar PX-5 a PX-7 (s výkonmi od 124 kW/169 k do 227 kW/309 k).

Elektrický hnací reťazec má v podstate klasické usporiadanie s trakčným elektromotorom v ráme a prenosom sily dozadu cez kardan.

Ako uvádza automobilka, okrem 16- a 19-tonových verzií je k dispozícii aj verzia 12-tonová verzia s 17,5-palcovými kolesami a iba jedným vstupným schodíkom. Veľkosť rázvorov začína na 4,2 metroch. Elektrický motor modelu XB Electric poskytuje trvalý výkon 120 alebo 190 kW v závislosti od špecifikácie a trvalý krútiaci moment 950 alebo 1850 Nm (krátkodobý špičkový krútiaci moment je však až 2600 a 3500 Nm).S cieľom dosiahnuť najnižší možný vplyv na životné prostredie a najvyššiu možnú odolnosť používa DAF XB Electric lítium-železo-fosfátové (LFP) batérie s vysokou hustotou energie bez obsahu kobaltu a horčíka a energetickým obsahom 141 až 282 kWh. Model XB Electric má vďaka tomu dojazd až do 350 kilometrov s nulovými emisiami, čo údajne plne postačuje mestským dopravcom.

XB Electric sa dá nabíjať prostredníctvom bežnej elektrickej siete, aj na rýchlonabíjačkách (650 V DC, 150 kW), kde nabitie akumulátorov z 20 % na 80 % trvá 40 až 70 minút (v závislosti od špecifikácie).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: DAF