O téme downsizingu už toho bolo popísaného veľa. Kým automobilky a politickí aktivisti naň spievali doslova ódy, technici a konštruktéri v automobilkách často upozorňovali, že zmenšovanie objemov motorov by malo mať svoje hranice. Po ich prekročení sa totiž vďaka výrazným prepĺňacím tlakom dosiahnu zodpovedajúce výkony, no životnosť agregátov, ani ich reálne emisie nemusia dosiahnuť zodpovedajúce výsledky. S rastúcim legislatívnym tlakom na reálne emisie však dochádza k obratu a mnohí výrobcovia začínajú pred malými objemami uprednostňovať nižšie špecifické výkony.

Väčší motor, viac atraktivity

Peugeot urobil zásadné rozhodnutie a rozhodol sa zvýšiť atraktivitu modelového radu Expert (aj osobnej verzie Traveller) zavedením veľkého naftového štvorvalca 2.2 BlueHDi do ponuky. Agregát už automobilka používa vo väčšom modeli Boxer, spolu s ním predstavila aj novú automatickú prevodovku. Na Slovensku je nový naftový motor v modeli Expert k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Kým základná verzia naladená na 110 kW (150 k) spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovým automatom, výkonnejšia verzia (132 kW/180 k) je k dispozícii výhradne s osemstupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Bez zaujímavosti nie je ani fakt, že s agregátom 2.2 BlueHDi počíta Stellantis aj po zavedení emisnej normy Euro 7 do platnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Stellantis