Koncern Stellantis pokračuje v racionalizačných krokoch v rámci všetkých koncernových značiek. Doba je skrátka ťažká a šetrí sa každé euro. Obeťou posledného rozhodnutia sa stali vodíkové pohony, presnejšie technológia palivových článkov. Samotný vodík pritom mnohé značky považujú za nádejnú alternatívu voči tradičným plnohodnotným elektromobilom a na poli tohto pohonu vyvíjajú ďalšie aktivity. V Stellantise to vidia inak a téma palivových článkov pre nich už nie je aktuálna.
Je drahý a chýba infraštruktúra
„V kontexte, keď sa spoločnosť mobilizuje, aby reagovala na náročné predpisy týkajúce sa CO2 v Európe, sa spoločnosť Stellantis rozhodla ukončiť svoj program vývoja technológie vodíkových palivových článkov,“ vysvetľuje Jean-Philippe Imparato, prevádzkový riaditeľ pre rozšírenú Európu. „Trh s vodíkom zostáva špecializovaným segmentom bez vyhliadok na strednodobú ekonomickú udržateľnosť. Musíme urobiť jasné a zodpovedné rozhodnutia, aby sme zabezpečili našu konkurencieschopnosť a splnili očakávania našich zákazníkov prostredníctvom našej ofenzívy elektrických a hybridných osobných a ľahkých úžitkových vozidiel.“ Toto rozhodnutie nebude mať vplyv na personálne obsadenie výrobných závodov spoločnosti Stellantis. Výskumné a vývojové aktivity súvisiace s vodíkovou technológiou budú presmerované na iné projekty. Ako ďalej uvádza Stellantis, súčasný stav vodíkového segmentu predstavuje aj finančné výzvy pre rôzne zainteresované strany. V tejto súvislosti spoločnosť Stellantis začala rokovania s akcionármi spoločnosti Symbio s cieľom vyhodnotiť súčasné dôsledky na trhu a zachovať najlepšie záujmy spoločnosti Symbio v súlade s ich príslušnými povinnosťami.
Vzhľadom na obmedzenú dostupnosť infraštruktúry na dopĺňanie vodíka, vysoké kapitálové požiadavky a potrebu silnejších stimulov pre spotrebiteľov spoločnosť neočakáva prijatie ľahkých úžitkových vozidiel na vodíkový pohon pred koncom tohto desaťročia. V dôsledku toho spoločnosť Stellantis tento rok neuvedie na trh svoj nový rad vozidiel Pro One na vodíkový pohon. Sériová výroba sa mala začať toto leto v Hordaine vo Francúzsku (stredne veľké dodávky) a v Gliwiciach v Poľsku (veľké dodávky).
zdroj: Stellantis