V akej miere sa vodík v budúcnosti ujme, to ukáže až čas, všetko však nasvedčuje tomu, že ho ako médium na ukladanie energie čaká veľká budúcnosť. Tak, či tak, Renault chce byť pripravený a mať na trhu sériovú dodávku s odladenou konštrukciou bez detských chorôb. Už budúci rok preto pošle na trh prvú generáciu Renaultu Master H2-Tech poháňaného palivovými článkami na vodík. Konštrukčne teda bude veľmi podobný batériovej elektrickej verzii, iný bude len zdroj energie.
Aj so „zeleným“ vodíkom
Vodíkový Master H2-Tech vyvíja Renault spolu so spoločnosťou HYVIA, ktorá sa zaviazala nielen pomôcť s vývojom palivových článkov (technológia Dual-Power kombinuje trakčnú batériu s kapacitou 20 kWh a palivový článok s výkonom 47 kW) a ich implementáciou do auta, ale aj s výstavbou vodíkových staníc a výrobou „zeleného“ vodíka. Budúci sériový Master H2-Tech sa chváli dojazdom 700 km a schopnosťou „natankovať“ doplna za 5 minút. Presné technické parametre si zatiaľ Renault necháva pre seba, tesne pred predajom však budú dostupné. Stať by sa tak malo v priebehu roka 2025. Známe je momentálne len to, že trakčný elektromotor má výkon 105 kW (143 k), maximálna rýchlosť auta je 120 km/h a vodík pod tlakom 700 barov si vozí v troch (7,5 kgH2) alebo piatich nádržiach (9 kg H2).
zdroj: HYVIA