Aby sme sa netvárili, že vám predkladáme doteraz nevidené, rovno priznávame, že toto auto ste už na našich stránkach videli. A nie je tomu tak dávno. Akurát nemalo na maske chrómovaného leva ale blesk v kruhu. Áno, Peugeot e-Partner je francúzskym klonom nedávno predstaveného Opelu Combo-e a obe autá sa líšia len v detailoch.

Nový e-Partner podobne ako elektrické Combo je postavený na modulárnej francúzskej platforme EMP2, ktorá bola navrhnutá tak, aby poskytla miesto rôznym typom pohonných jednotiek. A pretože konštruktéri počítali aj s elektrickým variantom, mohli byť akumulátory umiestnené v podlahe, kde neobmedzujú nákladový priestor alebo miesto pre posádku.

elektrický e-Partner

Francúzska novinka dostala celkovo osemnásť článkov so súhrnnou kapacitou 50 kWh (ekvivalent približne štrnásť a pol litra nafty), čo podľa metodiky WLTP stačí na dojazd 275 kilometrov. Akumulátormi napájaná pohonná jednotka prenáša maximálny výkon 100 kW/136 koní a najvyšší krútiaci moment 260 newtonmetrov cez jednostupňovú redukčnú prevodovku na kolesá prednej nápravy.

Výkon v závislosti na režime

Zaujímavé je, že vodič má možnosť zvoliť si prostredníctvom voliča jeden z troch dostupných režimov. Ten prvý, nazvaný Eco, redukuje výkon na 82 koní a 190 Nm, mód Normal vám dodá 109 koní a 210 Nm a vyššie spomenuté parametre dostanete až v režime Power. Až jeho aktiváciou je možné dosiahnuť čas akcelerácie z miesta na stovku za 11,2 sekundy, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 8,9 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť je elektronicky limitovaná na 130 km/h.

elektrický e-Partner

Aj Peugeot dá majiteľom možnosť vybrať si palubnú nabíjačku. Slabšia jednofázová má 7,4 kW, výkonnejšia trojfázová pre zmenu 11 kW. Pokiaľ ide o časy nabíjania, tie sa budú odvíjať aj od toho, k akej zásuvke sa pripojíte. Z domácej 230-voltovej istenej 8-ampérovou poistkou musíte pri zohľadnení strát počítať až s 31 hodinami. S 16-ampérovým istením sa čas skráti na 15 hodín, takže určite bude rozumnejšie vyhľadávať nabíjačky s vyšším príkonom. Napríklad s trojfázovým Wall-boxom (11 kW) to bude 5 hodín, a kedže e-Partner zvládne i 100 kW, môžete mať na 80 percent kapacity nabité už o pol hodinu.

Pretože bude e-Partner dostupný v rovnakých verziách ako modely so spaľovacími motormi, počítajte s tým, že si môžete objednať trojmiestny Furgon s dĺžkou 4,4 metra alebo predĺžený variant, ktorý má až 4,75 metra. K dispozícii bude tiež prevedenie Combi s miestom pre päť pasažierov a možnosťou objednať si pevné či sklápacie zadné sedadlá, tento typ však bude v predaji len s dlhším rázvorom.

V závislosti na dĺžke karosérie ponúkne e-Partner nákladový priestor s objemom od 3,8 do 4,4 m3 a užitočné zaťaženie až 800 kg. Elektromobil bol zároveň navrhnutý tak, aby mohol ťahať aj brzdený príves s hmotnosťou 750 kg. Nový Peugeot bude v predaji v dvoch úrovniach výbavy (Pro a Premium) zároveň budú mať zákazníci možnosť zvoliť si prevedenie Asfalt (podľa automobilky ide o model pre bežnú prepravu) a Grip, ktorý sa má zase viac hodiť do náročnejších podmienok.

elektrický e-Partner

Pokiaľ ide o interiér, e-Partner bude štandardne vybavený elektrickou parkovacou brzdou a klasickými analógovými budíkmi doplnenými o stredový dotykový displej s online navigáciou. Za príplatok potom bude možné do auta objednať digitálny prístrojový panel s desaťpalcovou uhlopriečkou. Cenu novinky Peugeot zatiaľ neprezradil, ale vieme aspoň, že súčasťou sériovej i príplatkovej výbavy úžitkového elektromobilu môže byť parkovacia kamera, bezkľúčové štartovanie, tempomat, monitorovanie únavy vodiča, systém kontroly mŕtvych uhlov, asistent kontroly jazdy v pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo stabilizácia prívesu či snímače schopné zaznamenať preťaženie auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov