značka Iveco

Daily je legenda

Azda najbežnejším modelom Iveca je Daily. Vyrába sa už od roku 1978 a na počiatku ste si ho mohli kúpiť aj pod názvom Alfa Romeo AR8. Dnes vzniká v neprebernom množstve verzií odlišujúcich sa použitým motorom, dĺžkou rázvoru i karosérie, výškou strechy či veľkosťou nákladného priestoru. Nájdete medzi nimi ramenové nakladače, ľahké vyklápače, varianty s hydraulickými plošinami, nakladacími ramenami, skriňové prevedenia, chladiarenské dodávky, malé autobusy a samozrejme aj špeciálne vozidlá určené pre armádu, hasičov i odťahové služby... Tých verzií je za viac než 40 rokov produkcie tak veľa, že som na mnohé z nich určite zabudol. Toto však nemá byť katalóg. Pozrite si galériu nižšie, dá vám oveľa lepšiu predstavu o pestrosti a rôznorodosti ponuky tohto modelového radu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Trakker, neúnavný profesionál

Z ťažkých nákladných vozidiel by sme si mohli pripomenúť (aj vďaka dakarským špeciálom zdokonaľovaný) pracovný kolos známy pod označením Trakker. Iveco ho vyrába v neuveriteľnom množstve modifikácií. Verte alebo nie, ale momentálne existuje viac než 1700 továrenských verzií a ďalšie myriady vznikajú u špecializovaných firiem. Základom je kabínové šasi (do 40 ton) a ťahač (do 56 ton), ďalej tu máme motory s objemom 8 až 13 litrov a maximálnym výkonom do 500 koní, päť prevodoviek, dva druhy kabíny, dve výšky strechy, dve až štyri nápravy s pohonom 4x2 až 8x8, a takto by sme mohli pokračovať ešte dlho. A ak náhodou ani len netušíte, o čom tu píšem, pozrite sa na krátke video.

Iveco Trakker

Krátky pohľad na prepravu u našich protinožcov

Iveco Powerstar je úspešné hlavne mimo starého kontinentu

Fascinuje vás pohľad na dlhokánske jazdné súpravy a nosaté ťahače brázdiace vzdialené exotické krajiny? Vedzte, že aj tam má Iveco svoje zastúpenie. Podobné „autovlaky“ môžete stretnúť výnimočne aj v niektorých štátoch Európy, napríklad vo Švédsku, no v tomto konkrétnom prípade máme pre vás vo videu pár záberov z austrálskych a novozélandských ciest. Je pozoruhodné, že z tak relatívne mladej konštruktérskej dielne vidíme jazdiť v neľahkých podmienkach ťažké kamióny na druhom konci sveta.

Písal sa rok 2015 a Iveco nechýbalo ani na austrálskom veľtrhu Truck Show v Brisbane

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov