Spoločnosť FPT Industrial patriaca pod krídla koncernu CNH hovorí, že pri návrhu nového agregátu využila viac ako dvadsaťročné skúsenosti s vývojom pohonných jednotiek na zemný plyn. Výsledkom je motor s označením N67 NG, ktorý sa podľa konštruktérov plne vyrovná ekvivalentnému dieselu.

Radový šesťvalec má pri vŕtaní 104 mm a zdvihu 132 mm celkový objem 6,7 litra. Preplňovanie valcov zabezpečuje turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek a prípravu zmesi rieši viacbodové vstrekovanie. 

Keď jednoduchý katalyzátor stačí

N67 NG produkuje maximálny výkon 177 koní pri 1800 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 740 newtonmetrov pri 1500 ot./min. FPT tvrdí, že intervaly údržby i životnosť sú rovnaké ako u vznetovej verzie, pričom olejová náplň sa v novinke mení po 600 moto-hodinách.

Ešte zaujímavejšie je, že motor si vďaka spaľovaniu metánu vystačí s jednoduchým trojcestným katalyzátorom. Nepotrebuje EGR, časticový filter, ani systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR). FPT pripomína, že práve táto jednoduchosť zvyšuje celkovú spoľahlivosť nového agregátu.

Podľa výrobcu sú emisie oxidu uhličitého v porovnaní so štandardným dieselovým traktorom o 10 percent nižšie a pri prevádzke na čistý bio-metán sa blížia vďaka obnoviteľnému zdroju energie čistej nule. Ostatné znečisťujúce plyny sú znížené až o 80 percent, dodáva FPT Industrial.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: New Holland