Pracovné a imidžové pickupy určené nielen na prácu, ale aj aktívne trávenie voľného času, mali donedávna pod kapotami takmer výlučne naftové prepĺňané agregáty. Ich charakteristika najlepšie zodpovedala spôsobu využívania auta a v porovnaní s benzínovými verziami dokázali jazdiť úspornejšie. Keď sa však začali na trhu objavovať plug-in hybridné pohony, bolo len otázkou času, kedy si nájdu miesto aj v autách tohto druhu. Dnes je ich prítomnosť v ponuke realitou, pričom sa ukazuje, že nemusí ísť len o nutné zlo. Naopak, plug-in hybridný pickup môže poslúžiť aj tam, kde to nie je pre jeho naftovú verziu optimálne.

Za cenu nafty

Na Slovensku bude plug-in hybridný Ranger s trakčnou baterkou s využiteľnou kapacitou 11,8 kWh a normovaným dojazdom na elektriku 43 km k dispozícii v jedinej výbave. Ide o výbavu WildTrak, pre ktorú je možnosť voľby až troch motorizácií. Na výber sú tu dve naftové verzie (štvorvalcová 2.0 Ecoblue a šesťvalcová 3.0 Ecoblue) a spomínaný plug-in hybrid s označením 2.3 EcoBoost PHEV. Ako už z názvu vyplýva, benzínový prepĺňaný štvorvalec tu spolu s elektromotorom poskytuje systémový výkon 207 kW (282 k). Ford Ranger PHEV je tak najvýkonnejší sériový Ranger v ponuke. Cenou 58 413 eur sa pritom vyrovnáva naftovej šesťvalcevej verzii 3.0 Ecoblue s max. výkonom 177 kW (240 k). Aj Ranger PHEV má pohon všetkých kolies a 10-stupňovú automatickú prevodovku.

Cenník Ford Ranger 2025

Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je v prípade plug-in hybridnej verzie na úrovni 3500 kg, čo zodpovedá aj ostatným verziám modelového radu Ranger. Plug-in hybridný Ranger ponúkne aj systém Pro Power Onboard, pomocou ktorého si zákazníci budú môcť napájať svoje elektrické nástroje a spotrebiče s vysokým prúdovým odberom na pracovisku, či táborisku v divočine. Stačí, ak ich zapoja do elektrických zásuviek zabudovaných na korbe alebo v kabíne. Max výkon zásuviek dosahuje až 6,9 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Ford