Peugeot nám v prvom rade (i s číslami) potvrdil, že vodíková novinka skutočne vychádza z čisto elektrického variantu poháňaného elektromotorom s permanentným magnetom a batériovými článkami, takže tu máme vozidlo s maximálnym výkonom 136 koní a najvyšším krútiacim momentom 260 newtonmetrov.

Batérie nezmizli úplne

Pôvodný paket lítium-iónových akumulátorov uložených pod podlahou modulárnej platformy EMP2 sa odporúčal, v aute však pod prednými sedadlami ostala menšia trakčná batéria s kapacitou 10,5 kWh. Jej úlohou v tomto aute je vykrývať výkonové špičky a okrem toho, že sa nabíja rekuperáciou pri spomaľovaní či brzdení (a samozrejme i palivovým článkom), tak ju môžete pripojiť aj do zásuvky.

e-Expert Hydrogen

Vo vodíkovom Peugeote, presnejšie povedané v motorovom priestore, je integrovaná trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, a potom záleží už len na tom, aké máte doma elektrické rozvody. Ak Wall Box istený až 32-ampérovou poistkou, batériu nabijete za necelú hodinu. V prípade 16-amperovej poistky to potrvá 3 hodiny a s 8-ampérovým istením až 6 hodín.

Pochopiteľne primárnym zdrojom elektrickej energie na palube auta je spomínaný palivový článok s výkonom 45 kW, ktorý ju vyrába s pomocou polopriepustnej membrány pri zlučovaní vodíka a vzdušného kyslíka.

e-Expert Hydrogen

Samotné palivo je uskladnené v troch nádržiach umiestnených pod podlahou a pri tlaku 700 barov sa do nich vojde 4,4 kg vodíka. Tankovanie trvá tri minúty a podľa normovaného testovacieho cyklu WLTP to stačí na dojazd 400 kilometrov. Kým v prípade Opelu sa zdalo, že samotná lítium-iónová batéria predlžuje akčný rádius o ďalších 50 km (teda 400 + 50), z tlačovej správy Peugeotu to skôr vyzerá, že auto má dojazd 350+50. Zistíme preto detaily a tento údaj ešte upresníme.

Ako to funguje...

Pri štarte a v nízkych rýchlostiach je auto poháňané výlučne trakčnou batériou, naopak v ustálených rýchlostiach preberá iniciatívu palivový článok a energiu dodáva priamo elektromotoru. Pri akcelerácii či jazde do kopca začne elektromotor dostávať kombinovanú dávku energie z palivového článku i batérie.

e-Expert Hydrogen

Peugeot začne svoju novinku predávať na konci tohto roka, pričom prednosť dostanú firemní zákazníci vo Francúzsku a Nemecku. Kto ďalší bude mať možnosť e-Expert Hydrogen kúpiť, firma zatiaľ nespresnila. Auto sa bude vyrábať vo francúzskom Valenciennes, následne sa však bude kompletizovať v Rüsselsheime, v nemeckom centre vodíkových technológií koncernu Stellantis.

Na trh prídu dve karosárske verzie, Standard s dĺžkou 4,95 m a model Long, ktorý bude mať 5,30 m. Nákladný priestor väčšieho auta bude mať objem 6,1 m³, užitočné zaťaženie do 1100 kg a zvládne i príves s hmotnosťou do 1000 kg.

e-Expert Hydrogen

Peugeot dá záruku na lítium-iónovú batériu 8 rokov alebo 160 000 km, pričom garantuje, že kapacita neklesne pod 70 percent. Pokiaľ ide o výbavu, bude len jedna a v zásade obsahuje väčšinu toho, čo zákazníci považujú za dôležité. 

V štandarde budú napríklad dvoje bočné posuvné dvere, 17-palcové disky, manuálna klimatizácia, parkovacia kamera, 7-palcová dotyková obrazovka s navigáciou, Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto. Zaujímavá je tiež úprava zavesenia, respektíve v aute sú nové tlmiče i pružiny, ktoré zvyšujú podvozok o 40 mm. Podľa Peugeotu sú tu kvôli zvýšeniu celkového komfortu jazdy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Peugeot