Elektrifikácia mestskej hromadnej dopravy prostredníctvom autobusov je veľmi výhodná vec. Z hľadiska emisného zaťaženia mestských lokalít, ekonomiky prevádzky, aj komfortu cestujúcich. Na rozdiel od naftových autobusov je totiž elektrický autobus tichší a zrýchľuje plynulejšie, čo cestujúci v mestskej premávke ocenia. Mestské elektrické autobusy eCitaro G pre Norimberg sú prispôsobené pre použitie v mestských oblastiach s dlhšími prepravnými oblasťami. A navyše aj samotné depo dopravného podniku je pripravené pre nabíjanie dostatočného počtu autobusov naraz. Práve to sa ukazuje ako kľúčová podmienka používania väčšieho počtu elektrických autobusov.

Naraz pre 124 ľudí

Elektrický Mercedes-Benz eCitaro G so sebou vozí až sedem batériových blokov s celkovou kapacitou 686 kWh, čo podľa výrobcu postačí na reálny dojazd 300 km. Na palube pritom odvezie 124 cestujúcich (z toho 37 sediacich), nechýba kompletné vybavenie bezpečnostnými jazdnými asistenčnými systémami a špeciálne kalibrovanou kontrolou bočného náklonu. Dôvodom sú extrémne ťažké batérie na streche autobusu. Viac ako samotné výkonové parametre autobusov sú však dôležité aj podmienky na ich nabíjanie. VAG Norimberg má preto k dispozícii nabíjací park s vlastnou solárnou elektrárňou, kde môže naraz nabíjať 39 autobusov. Na parkovanie je tu celkovo 170 miest, pričom každé z nich má pripojenie na nabíjanie. Samotné eCitaro G má nabíjací port umiestnený z pravej aj ľavej strany.

Elektrický kĺbový autobus Mercedes-Benz eCitaro odvezie naraz 124 cestujúcich.

zdroj: Daimler Truck