Vzhľadom k obmedzeným informačným zdrojom musíme hneď na začiatku priznať, že veľa konkrétnych technických informácií k novinke SAIC-Iveco k dispozícií nemáme. Že má Čína pripravený prvý vodíkový nákladný automobil, sme zistili len náhodou vďaka Twitteru, kde ho veľmi stručne prezentovali čínske médiá.

V tejto chvíli vieme, že platforma šiestej generácie ťažkých nákladných automobilov od firmy SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicle Co. bola navrhnutá tak, aby ju okrem klasického naftového agregátu mohli poháňať aj elektromotory. Ich počet ani výkony zatiaľ predstavené neboli, dozvedeli sme sa však, že im bude namiesto akumulátorov dodávať elektrickú energiu palivový článok.

vodíkový ťahač

Podľa čínskych správ bol celý systém navrhnutý tak, aby bolo možné s autami jazdiť aj pri mínus tridsiatich stupňoch Cesia bez nutnosti hlavný modul externe vyhrievať a že nejde o techniku určenú výlučne pre diaľkové ťahače. Palivový článok s elektromotormi sa objaví v rôznych modeloch s pohonom 4x2, 6x4 a 8x4.

Natankované do 15 minút

Vlajkovou loďou čínskeho výrobcu však bude pochopiteľne ťažký ťahač. Presná kapacita jeho nádrží je ďalšou neznámou, ich tankovanie však nemá presiahnuť pätnásť minút. Priemerná spotreba sa má pohybovať od 7,5 do 14 kg vodíka na 100 kilometrov, ale aj plne naložená súprava by mala mať dojazd približne 1000 kilometrov.

vodíkový ťahač

Aké má SAIC-Iveco so svojimi novými vodíkovými strojmi komerčné plány, je v tomto momente vo hviezdach, dá sa ale predpokladať, že čínska firma bude v prvom rade zásobovať domáci trh. Už sľúbila, že v priebehu nasledujúcich štyroch rokov vyrobí minimálne 10 tisíc automobilov.