Rastúce ceny nových áut nahrávajú obchodu s jazdenkami. Dopyt po nich prudko narastá, čo obchodníci s jazdenými autami patrične využívajú a nielenže dvíhajú ceny ponúkaných áut, ale zároveň rastie šanca, že predajú aj kusy, o ktoré by za normálnych okolností nebol záujem. To však nebol prípad, ktorý momentálne zapĺňa hlavné stránky médií v USA. Miestne úrady totiž potvrdili odhalenie škandálu s veľmi nepríjemnými následkami. Najmä pre kuriérsku spoločnosť Fedex. Šťastní z toho však nie sú ani manažéri siete autobazárov Holman Fleet Leasing.

V najlepšej kondícii, so zárukou

Kuriérska spoločnosť Fedex dlhé roky praktizuje odpredaj svojich jazdených úžitkových áut v čase, keď ešte majú hodnotu a príjem z ich predaja používa na pravidelnú obnovu vozového parku. Fedex tak vyraďuje väčšinu svojich áut z autoparku v momente, keď dosiahnu 160 000 najazdených kilometrov. V poslednom období sa tak deje prostredníctvom siete autobazárov Holman Fleet Leasing. Problém nastal v momente, keď niekomu zišlo na um, plánovite v autách počas používania meniť tachometre za úplne nové. S nimi kuriérske autá najazdili ďalšie kilometre (míle) a až potom zamierili na trh jazdených áut. To samozrejme nie je trestný čin, pri predaji auta však musí byť nový majiteľ o tejto skutočnosti informovaný. V USA je s tým navyše spojená aj ďalšia administratíva, na ktorú sa akosi vždy pozabudlo. Že šlo o dobre premyslený systém svedčí aj skutočnosť, že Fedex v spolupráci s Holman Fleet Leasing takto „omladili“ neuveriteľných 210 000 áut. Žaloba uvádza, že mnohé z áut mali troj, až štvornásobné nájazdy oproti udávaným. Niektoré z nich mali čoskoro po predaji tak závažné mechanické poruchy, že sa nedali prevádzkovať, čo v niektorých prípadoch viedlo až ku krachu spoločností, ktoré ich zakúpili.

Ako uvádzajú agentúry, Fedex v minulosti svoje úžitkové autá dojazdil a následne rovno zošrotoval, v roku 2011 však začal spolupracovať práve s Holman Fleet Leasing a prišli so spomínaným systémom odpredaja áut s menenými tachometrami. Nech už súdny proces skončí akokoľvek, Fedex aj Holman Fleet Leasing už o svoje dobré meno, zdá sa, nadobro prišli.

zdroj: The Drive, Spectrum News 1, CDL life