Karosa radu 700 znamenala v mnohých oblastiach konštrukcie československých autobusov veľký posun vpred. A hoci dávali jej prvé verzie určite aj dôvody na kritiku, všeobecne patrila medzi to najlepšie, čo v krajinách bývalého Východného bloku v tom čase jazdilo. Zaujímavé však bolo, že jej luxusnejšie vybavené diaľkové verzie sa na cestách nakoniec objavili až s výrazným časovým odstupom (hoci na vtedajšie pomery nešlo o nič dramatické). Dôvody však neboli ani tak technické, ako skôr politické. Krajina totiž nutne potrebovala pravidelnú obnovu autobusového vozového parku určeného pre pravidelné linky. V 80. rokoch bolo v aktívnej službe na československých cestách viac 20 000 autobusov (s plánovanou životnosťou 7 rokov), pričom Karosa Vysoké Mýto dokázala ročne vyprodukovať asi 3000 nových autobusov. Všetky výrobné kapacity sa tak sústreďovali najskôr na zásobovanie pravidelných medzimestských liniek. Tie diaľkové si museli vystačiť s predchádzajúcimi Karosami ŠD 11.

Od roku 1987 dostávali verzie LC 735 prepĺňané motory a zadnú nápravu Rába 007 rozpoznateľnú podľa menších nábojov kolies.

Dva roky „prázdnin“

Sériová výroba prvej diaľkovej verzie LC 735 odštartovala skutočne až na konci roku 1982, teda až dva roky po linkových verziách C 734. Presnejšie, jej odobrenie vládnymi orgánmi ju dokonca mierne pozdržalo a naplno sa vysokomýtske výrobné haly diaľkovými „sedemtripäťkami“ zaplnili až od jari 1983. Bola to veľká novinka, ktorá si patričnú pozornosť zvedavej verejnosti získala aj na veľtrhu v Brne (1983). Záclonky, vysoko umiestnené všetky sedadlá, účinnejšie odhlučnenie, nová farebná kombinácia (žlto-krémová), či pocit „lepšieho“ tovaru boli tým, čím novinka najviac zaujala. Eso v rukáve si však Karosa nechávala až na rok 1984, kedy predstavila ešte luxusnejšiu verziu LC 736. Tá sa vizuálne odlišovala dvojicou veľkých náporových „lapačov“ vzduchu vzadu na streche prezrádzajúcich prítomnosť centrálneho vetrania autobusu. Nad sedadlami boli po celej dĺžke kabíny konzoly s vetrákmi a čítacími lampičkami, nad ktorými boli odkladacie priestory pre drobnú batožinu. Pohodlnejšie boli aj sedadlá. Kým prvé verzie LC 735 dostali podniky v Plzni, Košiciach a Piešťanoch, prvé LC 736 dostala do svojich služieb cestovná kancelária ČEDOK.

Vrcholom ponuky bola verzia LC 736 s centrálnym rozvodom vzduchu a čítacími lampičkami nad každým sedadlom.

Karosa LC 735 zostala vo výrobe do jesene 1991 a vyrobilo sa z nej 6518 kusov, zatiaľ čo luxusnejšia Karosa LC 736 vydržala vo výrobe do roku 1997 a celkovo z nej vo Vysokom Mýte postavili 1715 kusov.

Zadné dvere boli často "obsadené" ďalším dvojsedadlom na výklopnom mechanizme. Na diaľkových linkách sa takmer nepoužívali.

zdroj: Iveco Bus, archív