Škoda Electric ako dcérska spoločnosť koncernu Škoda Transportation je najväčším európskym výrobcom trolejbusov. Okrem toho produkuje tiež akumulátorové elektrobusy, trakčné pohony, motory pre lokomotívy, električky či banské stroje. Prečo o tom píšeme v súvislosti s klasickým naftovým autobusom? 

Pretože na trh s týmito strojmi vstúpil vlastník Škody Transportation – česká investičná firma PPF – len nedávno, potom, čo získal polovičný podiel v podniku Temsa. Že vám to meno nič nehovorí? Potom by vás mohlo zaujímať, že ide o jedného z najvýznamnejších tureckých výrobcov autobusov a ľahkých nákladných automobilov.

Škoda D’City

Aj preto nebolo ťažké vypátrať, že nová Škoda D’City je v skutočnosti preznačkovaný model Temsa MD9 LE. Vozidlo má dĺžku 9536 mm, šírku 2400 mm, výšku aj s klimatizačnou jednotkou 3132 mm a pomerne dlhé previsy – ten predný má 1840 mm, zatiaľ čo zadný až 2520 milimetrov.

So šesťvalcom Cummins

Autobus je poháňaný štvortaktným vznetovým motorom s priamym vstrekovaním a preplňovaním turbodúchadlom. Radový šesťvalec Cummins ISB E6 má objem 6,7 litra, výkon 250 koní pri 2100 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 982 newtonmetrov dostupných od 1200 do 1400 ot./min.

Škoda D’City

Diesel samozrejme plní emisnú normu EU6 a je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Allison. Sila motora sa prenáša na zadnú tuhú nápravu s nosnosťou 9440 kg a vďaka tejto kombinácii je autobus schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.

Motor je zásobovaný nádržou na 200 litrov nafty, a pretože výfukový systém pracuje so systémom selektívnej katalytickej redukcie, nechýba tu ani zásobník s kapacitou 30 litrov na močovinu AdBlue.

Škoda D’City

Pokiaľ ide o výbavu, zákazníci si budú môcť sami vybrať počet sedadiel od 30 do 36, upraviť konfiguráciu dverí i vybavenie. Ako sme už naznačili, vo výbave je nezávislá klimatizácia i kúrenie s výkonom až 32 kW a vodič môže mať k dispozícii tiež parkovaciu kameru. Pre osoby so zníženou pohyblivosťou D’City ponúkne vyklápaciu rampu a kvôli zjednodušenému nastupovaniu i vystupovaniu všetkých cestujúcich autobus dostal systém kneeling, ktorý vozidlo nakloní na každej zastávke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov