Toyota sa čisto batériami poháňaným autám pomerne dlho a úspešne vyhýbala. V rámci svojej stratégie a filozofie vždy viac verila – a evidentne stále aj verí – skôr hybridným technológiám kombinujúcim benzínové agregáty s elektromotormi. Druhým významným alternatívnym pohonom pre túto značku je samozrejme palivový článok. Práve vodík má hrať v budúcnosti čoraz významnejšiu úlohu a Toyota to dokazuje okrem iného aj tým, že na európskom trhu momentálne rozbieha predaj luxusnej vodíkovej limuzíny Mirai.

S ohľadom na extrémne prísnu európsku legislatívu, ktorá drasticky pokutuje nadlimitné množstvo oxidu uhličitého, však Toyota svojou vlastnou vytýčenou cestou ísť nemôže. Ak nechce do bruselskej pokladne každý rok odvádzať  v podstate likvidačné penále, elektromobily nutne potrebuje, a pomocnú ruku v tomto smere ponúkne práve spomínané PSA.

Toyota Professional

Dojazd od 230 do 330 km

Pokiaľ ide o technickú stránku chystaných elektrických modelov divízie Toyota Professional, nič nového vám zrejme nepredstavíme. Keďže Proace City je japonskou verziou Citroënu Berlingo a Peugeotu Partner, je zrejmé, že akumulátormi poháňané Proace City Electric bude ekvivalentom e-Partneru i ë-Berlinga.

K jeho základným stavebným prvkom bude samozrejme patriť modulárna platforma EMP2, elektromotor s maximálnym výkonom 136 koní, najvyšším krútiacim momentom 250 newtonmetrov a samozrejme v podlahe uložený balíček lítium-iónových článkov s celkovou kapacitou 50 kWh. Podrobnejšie detaily predstaví Toyota o niečo neskôr, presnejšie v čase uvedenia na trh, asi však nebudeme ďaleko od pravdy, ak napíšeme, že Proace City Electric bude mať udávaný dojazd 275 kilometrov, ako jeho sesterské modely.

Toyota Professional

Podobne na tom bude aj v podstate hotová väčšia Toyota Proace Electric. Očakávať môžeme čisto úžitkový oplechovaný variant Proace i osobné viacmiestne prevedenie pod názvom Proace Verso. V ich prípade bude mať záujemca možnosť vybrať si kapacitu buď 50 alebo 75 kWh a od tohto čísla sa bude odvíjať tiež akčný rádius. Prvá verzia s menšou kapacitou ponúkne maximálny dojazd 230 kilometrov, zatiaľ čo druhá 330 km, pričom v oboch prípadoch ide o hodnoty udávané podľa prísnejšej normy WLTP.

Bez ohľadu na veľkosť použitých akumulátorov bude mať elektrický Proace elektromotor s výkonom 136 koní, najvyšší krútiaci moment 260 Nm a maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú kvôli ochrane pred rýchlym vybíjaním batérií na 130 kilometrov za hodinu. Súčasťou štandardnej výbavy bude palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW, ktorú bude možné za príplatok vymeniť sa lepší model s výkonom 11 kW.

Toyota Professional

Podrobnejšie technické dáta i informácie o výbave vám samozrejme predstavíme s uvedením oboch nových elektrických modelov na slovenský trh. A kedy sa tak stane? Podľa Toyoty by mal predaj začať v druhej polovici tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov