Základom správneho hasičského auta je čo? Áno, poriadne hlasná siréna a správny odtieň červenej sú síce tiež pekné detaily, ale v tomto prípade máme na mysli samozrejme schopnosť uhasiť požiar, tak sa poďme bez zbytočných prieťahov rovno pozrieť na to, čo má nový český špeciál vo výbave pripravené proti ohňu.

Novinka dostala v prvom rade nerezovú nádrž na 9000 litrov vody a ďalšiu prídavnú s objemom 540 litrov na penidlo. Samotné čerpadlá majú tak ohromný výkon, že dokážu v priebehu jednej minúty pri plnom zaťažení vychrliť na konkrétny objekt až 4000 litrov hasiacej látky. O toto kvantum prečerpanej vody sa postarajú hneď dve diaľkovo ovládané lafety s vodnými delami – jedna čiastočne integrovaná do predného nárazníka a druhá na streche. Posádka Tatry ich môže kontrolovať vzdialene, a to buď pomocou joysticku, respektíve cez dotykový tablet.

hasičský špeciál Tatra

Kompletná nadstavba je vyrobená z hliníkového priestorového rámu, rozdelená na šesť komôr a spojená skrutkovanými spojmi. Súčasťou jej výbavy sú tiež dve šesťdesiatmetrové vysokotlakové hadice na navijakoch, ktoré dopĺňa systém automatického vyplachovania a odvodnenia. Medzi dvojdverovou kabínou a zadnou časťou Tatry je umiestnený teleskopický osvetľovací stožiar RCE 24V so svetelným tokom až 30 000 lumenov a súčasťou auta je pochopiteľne hromada ďalších nutných zariadení určených pre boj s požiarmi.

6x6 a 462 koní

Asi to nemusíme zvlášť pripomínať, ale pre úplnosť predsa len dodáme, že nová cisterna bola postavená na trojnápravovom podvozku Tatry Phoenix s pohonom všetkých kolies. Tie majú kvôli faktu, že bude auto slúžiť prevažne v ťažkom teréne, namontované pneumatiky s rozmermi 16.00 R20 a výrazne profilovaným dezénom, ktoré pomohli zväčšiť nájazdové uhly – vpredu na 33 stupňov, vzadu na 25 stupňov.

hasičský špeciál Tatra

O pohon hasičskej Tatry sa stará šesťvalcový kvapalinou chladený vznetový motor s maximálnym výkonom 340 kW, teda 462 koní a najvyšším krútiacim momentom 2300 newtonmetrov. Silu agregátu násobí automatická prevodovka Allison 4500 s retardérom. Celá táto hračka s dĺžkou 9359 mm, šírkou 2550 mm a výškou 3450 mm váži 26 ton a momentálne už slúži u Hasičského záchranného zboru v uhoľnej bani Nástup v Tušimicích na Chomutovsku. Zabudli sme na niečo? Samozrejme... Za stavbu tohto pozoruhodného špeciálu je zodpovedná česká firma Kobit – THZ zo Slatiňan neďaleko mesta Chrudim.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 56 obrázkov