Znenie nového pravidla vyzerá na prvý pohľad veľmi jednoducho, zároveň sa ale nedokážeme zbaviť dojmu, že je vo svojej definícii zároveň trochu vágne. O čo presne ide? Známy nemecký magazín Focus píše, že pred pár dňami schválený sadzobník pokút, ktorý začne oficiálne platiť 1. novembra tohto roka, po novom pamätá aj na odbočovanie nákladných áut v obytných oblastiach, inak povedané – v meste.

Aby sme boli konkrétnejší, zapamätajte si, že vodiči kamiónov budú mať povinnosť pohybovať sa pri odbočovaní doprava maximálne rýchlosťou chôdze. Kto nové nariadenie nedodrží, môže dostať pokutu vo výške 70 eur. Predpis je evidentne reakciou na vážne dopravné nehody nákladných áut s chodcami či cyklistami schovanými v mŕtvom uhle a ani nemeckí politici sa netaja tým, že presne to bol zámer. Ochrániť v premávke tých najzraniteľnejších. Má to však jeden... alebo vlastne dva háčiky.

Čo je to rýchlosť chôdze?

V prvom rade nám chýba presná definícia „rýchlosti chôdze“. Sú to 2 km/h, 3 km/h alebo 5 kilometrov za hodinu? Táto časť bude zrejme na posúdení konkrétnej situácie policajtom, čo ale znamená, že jeho výklad môže byť veľmi voľný a tým pádom často i v neprospech vodiča. Rovnako nám nie je úplne jasné, o akom polomere zákrut zákon hovorí. Že tam spadá 90-stupňové kríženie dvoch ciest, o tom nemá cenu pochybovať. Patrí tam ale aj šikmý výjazd z hlavnej cesty? Toto zatiaľ netuším. Keď ale zistíme viac, určite sa k tejto téme ešte vrátime.